We weten waar we gaan slapen - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu We weten waar we gaan slapen - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

We weten waar we gaan slapen

Door: Dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

02 April 2023 | Nederland, Nijkerk

De hotels zijn geboekt!

De campings op 1 na (die geen reserveringen aanneemt) zijn ook geboekt.

De ferry is geboekt.

Dus we weten nu wat we ongeveer elke dag aan kilometers gaan rijden of niet rijden.

En het is een fijne vaststelling dat we op de boot-van-en-naar corfu niet teringvroeg ons bed uit hoeven!

Het voelt prettig om te weten waar we aan toe zijn, misschien minder avontuurlijk ;) maar met een kans van 100% op reisziekte, is het fijn om 's morgens je reisbestemming voor die dag te weten. En makkelijk zal last-minute zoeken ook niet zijn in het hoogseizoen en met 4 personen. Zo anders dan buiten het seizoen met z'n 2-en kamperen in Nieuw-Zeeland.

Ondanks dat ik de tekening van de kofferbak indeling kwijt ben geraakt, oeps! Staan er inmiddels al een aantal bakken achter mijn werkplek. Die zouden in theorie in de auto moeten passen. Nu dus kijken of ons lijstje aan spullen daarin past.

Proberen en testen

In april gaan we voor de 1e keer kamperen met de nieuwe tent en hopen we het inrichten van de auto te testen. We zijn erg benieuwd!

Want ook al is onze auto groter dan die bij in Nieuw-Zeeland bij ons hadden... Nu mag alles dubbel mee: slaapmatten, slaapzakken, kleding, stoelen, tafel (die hadden we toen niet ;) Dus hopelijk heeft de dakkoffer ruimte genoeg, aangezien de koelbox 4x groter is dan de koeltas die we toen mee hadden. (oh help, als ik dit nu opsom, ben ik er bang voor)

Daarnaast nemen we voorraad mee, zodat we de basis hebben voor glutenvrij en melkvrij. Mocht dat toch niet overal verkrijgbaar zijn of net iets zijn dat de kinderen (of ik) echt niet eten. Dus 5x glutenvrije pasta, genoeg glutenvrij broodmeel om zelf brood te bakken en glutenvrije havermout.

Maar het gaat ons lukken!

Tenslotte hebben we daar nog 100 dagen voor.

Online tools

Polarsteps heb ik inmiddels een paar keer kunnen testen.

Maar amai, wat is het fotoboek duur geworden van 2 nachtjes weg (denk hier een verschrikte smiley bij) Wel mooi, maar voordat we gaan moeten sparen voor een album van deze reis van 5 weken... hou ik toch waarbenjij.nu voor de samenvattingen met veel foto's die dan een mooi herinneringsboek oplevert.

Polarsteps is wel tof om even snel een foto en een update te delen, bijvoorbeeld van dingen die we onderweg zien of doen.

Toevallig hoorden we tijdens onze minitrip naar de Belgische Ardennen een interview met de Stippl eigenaar. Daarin kan je je reis uitstippelen (aha, vandaar die naam) met locaties om te slapen en automatisch zie je dan de km-afstand daartussen. Ook kan je een overzicht van je uitgaven maken. Zo hebben wij al 2880,90 aan overnachtingen uitgegeven. Snap nog niet alle opties, dus het kan ook zo maar anders zijn, haha

Daarnaast gewoon nog ouderwets een reisdagboek mee, Joshua en Jonas krijgen er ook elk 1, zodat we weten wat te doen tijdens het autorijden. Behalve met wagenziekte, maar dan kan ik ook geen apps updaten volgens de kids ;)

We hebben er echt veel zin in!

• 30 Maart 2023 - 14:07

Riet:

Echt leuk die voorbereidingen:-)

• 30 Maart 2023 - 17:43

Linda Dekeerle: