Regen, wind en hoge golven op onze vrije dag - Reisverslag uit Nissaki, Griekenland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu Regen, wind en hoge golven op onze vrije dag - Reisverslag uit Nissaki, Griekenland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

Regen, wind en hoge golven op onze vrije dag

Door: Dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

15 Mei 2010 | Griekenland, Nissaki

Maar jullie kunnen nog steeds jaloers blijven, want de temperatuur blijft hangen op 21 graden :-) Voor ons betekent dat een trui aan, want de afgelopen dagen zijn behoorlijk over de dertig graden geweest. Mijn huidskleur is donkerder dan na vijf maanden Down Under!!! En m’n blonde lokken geven licht bij de black lights in de disco :-) (je weet wel, dat licht dat zo fijn je witte sokken en BH accentueert :-S

Een chief heeft eigenlijk nooit echt helemaal vrij, dus we combineren het met het aangename en brainstormen tijdens onze lunch. Samen op kantoor zitten zal de komende maanden een beetje voelen als prive-tijd :-)

Het hotel is een week open en we hebben al afscheid genomen van de eerste gasten. Het zal gek zijn om morgen weer ‘vrienden’ te worden met nieuwe gasten, dezelfde grapjes te proberen en elke dag wordt het iets moeilijker om te verliezen met pingpong, haha! (al zal ik het voorlopig wel niet winnen van Igor…tot op heden onverslaanbaar!) Mijn duits is stukken beter dan ikzelf had kunnen dromen en mijn frans is al 200% beter dan op de eerste dag.

Ondanks dat we nog maar een week op volle toeren zijn, is er al van alles gebeurd om je een seizoen mee te vermaken. Natuurlijk brachten de twee franse animatoren extra administratiewerk mee voor Igor, maar gelukkig was het schema snel ververst. We hebben zowaar een hele volle dag dit schema kunnen volgen totdat Sylvia door haar enkel gaat bij haar Zumba les… Het begin van veel flexibiliteit en teamwork, maar daarover later. Natuurlijk zitten we in Griekenland en gaat alles ‘op z’n grieks’, het boogschietterrein, het volleybalnet en de pingpongtafel bijvoorbeeld… Het had wat scheve poten en missende onderdelen in de aarde, maar inmiddels pingpongen we er op los! Boogschieten lukt ook, maar het volleybalnet hangt nog steeds op kleine mensen hoogte. Mag de pret niet drukken hoor, volleyballen blijft een populaire activiteit!

De eerste shows zijn een feit, we begonnen met Trip Around The World. Superleuk om te doen, maar het is een groot verkleedfeest. Comedy & Dance en My Life Is Music hebben hetzelfde en inmiddels vinden we een minuut gewoon om weer stralend het podium op te lopen in een totaal andere outfit. Als ik voor mezelf spreek, ik had vijf zinnen de tijd om me te verkleden van sixties outfit naar Africa stijl, gelukkig waren Eva en Nele daar om me in een legging te hijsen, rokje om te knopen en een pruik op m’n hoofd te duwen :-D
Bij Fiesta Tropical, de show van gisteren, was ik ingeroosterd om dj te zijn, maar door het wegvallen van Sylvia heb ik de eerste twee dansen mee kunnen doen om het podium niet al te leeg te laten lijken. Ben toch wel stiekem beetje trots op mezelf dat ik die in korte tijd heb kunnen leren enneh …. onthouden ;-)

Eva had Sylvia inmiddels al vervangen in Comedy & Dance en Igor print op dit ogenblik de aanpassingen voor de andere shows. Het zal wat extra inspanning en flexibiliteit vergen van het team om de gaten op te vullen, maar we hebben niet voor niets al zoveel complimenten gekregen over het teamwork! We slaan ons er wel doorheen :-)

Sylvia heeft dus de dag na haar ongeval een hele middag en avond in het ziekenhuis gelegen. Schijnbaar ter observatie, maar het zal wel een standaard grieks ziekenhuisbezoekje geweest zijn ;-) Ze heeft nu in ieder geval twee weken gips en strompelt dus behoorlijk rond. Want het hotel is totaal niet geschikt voor mensen met een krom pootje :-S Van haar kamer heeft ze twee trappen af, twee trappen op, heuveltje op, drie trappen naar beneden om in het restaurant te komen. Eventeel kan ze een van deze afdalingen vervangen door een lift, maar het zou wel extra strompelen zijn. Dus je begrijpt dat ze toch al behoorlijk wat spierpijn heeft. Donderdag hebben we haar gewoon op de kamer gelaten, eten gebracht en gisteren is ze met de lunch naar beneden gekomen om daarna pas na de show weer naar haar kamer te gaan. Niet dat dat laatste trouwens uitzonderlijk is voor ons, wij vertrekken ‘s morgens net na negenen voor het ontbijt en net voor de minidisco verkleden we ons snel in avondkleding om daarna pas na enen ‘s nachts in bed te kruipen.

Oja, ons bed, haha! Nadat Igor al paar keer door t bed gezakt was en we gek werden van het gekraak, hebben we besloten de bedden te demonteren. Nu slapen we dus totdat de wekker gaat en niet omdat we een arm verleggen ofzo… Een hele verbetering! Meer mensen hebben ons voorbeeld inmiddels gevolgd, haha

Dus ondanks dat er al wel weer het een en ander gebeurd, helaas wordt het epistel te lang als ik alles ga vermelden, vermaken we ons uitstekend! Volgende week komen Jeffrey en Ellen en Jeanette is er (lees ik net) over 16 dagen. We kijken naar jullie uit!
Oja, ik mag natuurlijk ook nog wel even trots vermelden dat mijn eerste mountainbike tocht een feit is, met vijf gasten naar Ipsos gefietst en terug. Zwaar, maar I made it :-D

Zongebruinde groetjes vanuit Sunshine Corfu

PS. Joke, nog gefeliciteerd met je verjaardag!

• 15 Mei 2010 - 18:58

Moetje:

zo te zien lukt het allemaal aardig, gelukkig, wens Sylvia van onze kant een spoedig herstel toe, hopelijk komt alles heel snel in orde en kan ze het team terug fulltime vervoegen. Stuur eens eventjes een valiesje zon onze kant op, we snakken er hier heel erg naar.....
    Succes met de shows en hou jullie goed, warme knuffel en kus voor jullie beiden. xxx

• 16 Mei 2010 - 07:07

Jane:

Ik heb het funclubdansje onder de knie, dus kan in ieder geval elke dag aan die activiteit meedoen!!
    Laat de zon maar komen, ik ben er klaar voor!!!
    tot snel.. x.

• 16 Mei 2010 - 10:40

Indra:

Ik weet pas dat jullie nog steeds dit hier gebruiken!! Net eentje doorgelezen... Amai, wat een avontuur alweer.
    Hier is de zon ver te zoeken, maar de laatste 2 dagen toch zon, weliswaar koud 13-14°, brrr. Mijn voeten moeten het weer ontgelden: tijd voor dikke sokken denk ik zo. Wij hopen op stralend weer eind juni!! we tellen af...
    Hou jullie goed

• 16 Mei 2010 - 22:47

George:

Dee- working that toga, looking good!.xx

• 16 Mei 2010 - 22:49

George:

This picture makes my head hurt. What is going on? Are you being someone/a fried egg?
    Explain??!!! xx

• 17 Mei 2010 - 10:21

Dee:

@ george, haha, no fried egg, but i am putting my head out of an airplane window before arriving in ´scotland´ :-)