Voor de laatste keer! - Reisverslag uit Nissaki, Griekenland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu Voor de laatste keer! - Reisverslag uit Nissaki, Griekenland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

Voor de laatste keer!

Door: Dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

05 Oktober 2010 | Griekenland, Nissaki

Vanavond Trip Around The World, de show waar we het seizoen mee openden, is ook onze laatste show. Niet dat het hotel dicht is, dat is pas zaterdag. Maar het aantal mensen is behoorlijk geslonken en gisteravond waren er niet meer dan 47 mensen voor onze show als publiek aanwezig. De disco blijft nog altijd open, niet dat dat zo’n hit is, maar de manager is bang dat als de disco dicht is dat er om gevraagd wordt… (dusss draaien we drie uur lang muziek voor de barman en twee verdwaalde personeelsleden). Het aantal personeelsleden is ook behoorlijk verminderd, de feestjes in het staff gebouw blijken daarom niet verminderd te zijn. Eergisteren hebben ze zelfs een raam ingeslagen en zijn ze bij de disco de manager te lijf gegaan… Hoe ver kan je het laten komen he? Al een paar weken zijn de barmannen ene cannard (in het Nederlands: behoorlijk blauw) :-) en de gasten zijn regelmatig zelf aan het tappen :-S Het wordt tijd dat de tent z’n deuren sluit.

Mijn laatste fietstocht blijkt die van twee weken geleden te zijn, je weet wel ‘die speciale’ met de familie :-D. Vanmorgen is de inventaris opgemaakt in het MTB-hutje en binnenkort laten we de banden ook leeglopen voor de winterstalling.

Het weer is nog uitzonderlijk goed, zelfs onze afgelopen vrije dagen waren vol zon en warmte. Maar vanmiddag om drie uur schijnt de regenwolk dan toch zijn deuren te openen. We zullen zien! Onze vorige vrije dag was behoorlijk in het water gevallen, ons raam blijkt niet goed te sluiten en toen ik met het dooddrukken van een wesp ook het halve raam wegdrukte, zaten we er niet warmpjes bij :-( Totdat de manager ons een kamer op de achtste verdieping (dus met terras en nog maar anderhalf minuut lopen van ons werk :-)) aanbod, namen we dat gretig aan! Scherven brengen dus toch geluk!

Inmiddels zijn we nog maar met zeven animatoortjes over, de twee fransen waren de 26e al vertrokken en ook Isolde is afgelopen week vervroegd naar huis gegaan. Gek om de hele dag Nederlands te kunnen babbelen (toevallig waren er ook veel Nederlandstalige gasten deze week) en om weer zelf al de decors op te zetten en af te breken ;-) haha
Door het wegvallen van Isolde heb ik de gekke eer om in de Mama Mia show vijf verschillde rollen te spelen: Donna, Rosie, Tanya, Lisa en achter de schermen als de vrouw van licht en muziek! En eigenlijk ben ik ook nog eens toeschouwer geweest bij deze show, dus van alle markten thuis ;-)

Nog tien nachtjes slapen, Roeselare here we come! :-D

Groetjes van een toetje smullend ons

PS. dinerwens Roeselare: prepare, gehakt en kipkerrie ;-)
PS. dinerwens Nijkerk: Boerenkool met veel worst :-)

• 05 Oktober 2010 - 20:29

Mam:

De boerenkool is al in de diepvries apart gelegd en de worst zit verpakt per 4 stuks:-)
    Wel echt de laatste 'loodjes' zoals ze dat zeggen bij jullie hoor!
    We verheugen ons erop jullie de 18e op de Korte Holk te verwelkomen. De 18e om 18.00 uur eten?
    Er is veel veranderd hier. De varkensschuur is zo goed als klaar. Volgende week de luchtwasser nog in elkaar zetten, zodat die ook kan draaien. De 'straat' naar achteren is klaar en vrijdag voor de spoel- en mestplaat beton storten.
    Dan kunnen jullie pap helpen met de 'nieuwe' deuren in het 1e gedeelte van de schuur inhangen:-), je weet wel, die platen die je nog geverfd heb voor je ging!
    Geniet van de laatste 1½ week!
    Hele lieve groetjes en nu echt tot gauw!
    xxx mam

• 05 Oktober 2010 - 20:29

Mam:

Oh ja, het is hier ook heerlijk herfstweer! We drinken buiten koffie, we eten buiten. Heerlijk!

• 06 Oktober 2010 - 06:00

Jan Pieter & Annie:

Wat zal ik dit missen. Zit met m'n broodje en bakje leut (stiekem) wakker te worden op mijn werk en dan een verhaaltje van Dee (ons toch beter bekend als Dirkje) over hun wel en wee daar op Corfu. We hebben genoten van jullie verhalen, fotoos en natuurlijk van ons verblijf bij jullie. We wensen jullie nog goeie dagen, een hele goeie reis alvast en NATUURLIJK het geweldige ontvangst straks zowel in België als in Nederland. Veel plezier nog en we hopen tot spoedig ziens. Doei Doei JP en A

• 06 Oktober 2010 - 07:52

Pa:

zal ik wast de worst proeven

• 06 Oktober 2010 - 12:11

Marijke:

Hee Dee en Igor,

Een kamer op 8 hoog en met terras? Niet verkeerd! Zo hebben jullie ook nog een soort van vakantie als je toevallig eens een dagje vrij bent.. ;)
    Succes met het winterklaar maken van het hotel en geniet van de laatste dagen daar! Ik vrees dat als jullie over 2 weken het mooie herfstweer hier ook gedaan is :S..
    Eet smakelijk bij aankomst en tot snel!!!

Dikke kus!

• 06 Oktober 2010 - 13:41

Gerie:

Hi lieve Dirk, gek idee dat je straks weer op Belgische bodem rond struint, maar alle verhalen waren leuk en ik denk zeker dat je meer dan 1 ervaring rijker bent! Lijkt me super om te doen en mee te maken. Zodra je weer thuis bent zou ik het leuk vinden om een keer een hapje te eten samen. Kijk maar, iedereen zal wel aan je trekken :-)
    Liefs en dikke knuf,
    Geer

• 07 Oktober 2010 - 04:28

INDRA:

het kort in! nog veel succes en amusement in de laatste week en welkom in het regenachtige grijze belgie dan.

• 07 Oktober 2010 - 09:42

Dirkje:

Hey Nichtje! Zo hè, dit is inderdaad snel gegaan. Nog 8 dagen staat hier. Vind het wel heel tof dat ik er nu een beeld bij heb over de dingen die je schrijft. Geniet nog van de laatste dagen en kom dan maar snel op visite naar Fryslân boppe ;)
    xxx Dirkje

• 07 Oktober 2010 - 21:31

Pa:

denk dat ma maandag de worst maar vast aan zet is van een bejaarde varken

• 08 Oktober 2010 - 10:39

Pa:

ik dacht dat jullie maandag al thuis kwamen maar dat is een week later zetten we de worst even uit ben aan het aftellen oke pa

• 09 Oktober 2010 - 09:04

Leen En Edward:

In de bornstraat zullen er takjes aanwezig zijn :p.

• 09 Oktober 2010 - 10:38

Jeanette:

En zo vlogen de maanden voorbij.....
    Het was leuk om elke keer jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken!! Vooral als ik er dan ook op sta!!! Het was zeker gezellig, maar ben blij om jullie terug te zien!
    Kunnen we eindelijk gaan bowlen, misschien 2 banen reserveren zodat Igor en ik tegelijk kunnen! Hihi
    Geniet nog even van de luxe kamer en het mooie weer..
    Tot snel! Liefs uit het zonnige Harderwijk

• 13 Oktober 2010 - 11:51

Evert:

Nog maar een paar daagjes! Leuk om jullie maandag weer te zien! We komen ook boerenkool eten.. De wordt is al gereserveerd, dus voor jullie weinig worst ;-)
    Geniet nog van de laatste paar dagen.
    x

• 13 Oktober 2010 - 12:10

Worst-eigenaar:

de worst is al door ONS gereserveerd! maar lief dat jullie helpen de boerenkool op te eten :-p