Coogee oh Coogee! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu Coogee oh Coogee! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

Coogee oh Coogee!

Door: Dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

27 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Toen het gordijn open ging, was er geen regen, en zelfs de hele positievelingen onder ons zagen de zon (ik deze keer niet). Maar het was lekker om te weten dat we vandaag een dagje buiten konden spelen! Dat betekende voor ons de inmiddels beroemde wandeling van Bondi naar Coogee.

Ik was zeker enthousiast om Coogee weer te zien, zou t een teleurstelling zijn net als bij St. Kilda of was Coogee deze keer ontsnapt aan de veranderingswoede van mensen? Sowieso had ik een hartig woordje te bespreken met het postkantoor, want Jeanette en ik wachten eigenlijk nog met SMART op onze zes pakketjes die we toentertijd vandaar verzonden hebben…

De wandeling is zeker in kortere tijd te volbrengen, want alles is uitgeplaveid, je hoeft geen rots meer te beklimmen en sinds vorige maand is er een boardwalk gemaakt langs de begraafplaats zodat geen omweg meer nodig is. We missen de knalblauwe lucht als achtergrond op onze foto’s, maar de sculturen die klaargezet worden voor aankomend weekend, maken wel iets goed.

En daar is Coogee! Ik herken de rotsen waarop we van zonsopgangen genoten, ik zie de McDonald’s die nog steeds als verzamelpunt voor tours gebruikt wordt, ik zie Coogee Bay Hotel waar we regelmatig een feestje gevierd hebben, ik zie waar we behoorlijk aangeschoten midden in de nacht een broodje gyros of halflauwe hamburger naar binnen gewerkt hebben en ik zie de winkelstraat waar de kledingzaakjes vervangen zijn door eettentjes, maar verder… Coogee is Coogee gebleven.
Al is het wel erg stil op een dag waar de zon niet schijnt en het strand nagenoeg leeg blijft.
Het eerste hostel waar we toen verbleven is nu een plaats vol steigers, tenminste dat zag ik uit de verte (was niet van plan die berg op te lopen :-S) en de Wizard of Oz is nog steeds de Wizard of Oz met dezelfde kleur op de hekken.
Ik ben zo blij dat ik mezelf een t-shirt “I love Coogee beach” cadeau doe!

Het postkantoor is er ook nog steeds, maar geloof niet dat ik daar de zes pakketjes ga vinden… dus een boze foto is het enige wat me kan troosten… sniff

Morgen m’n laatste dagje in Sydney, Australia! Tijd dus om richting stad te gaan.

Gegroet vanuit mn hostelbed
(ideaal voor regenachtige dagen, maar ook superhandig om in te slapen ;-))

  • 27 Oktober 2009 - 09:15

    Mam:

    Was 't water lekker?

  • 27 Oktober 2009 - 10:08

    Durkje:

    Wow, wat een belevenissen allemaal.. En nu zit Australie er al zijna weer op! Ik geniet van al je verhalen. Blijven schrijven natuurlijk! Ook als je straks in N-Z zit!
    Hier is nog steeds alles rustig. Onze uk laat op zich wachten. ;) Maar binnenkort hoor/lees je vast een blij bericht van onze kant!

    Groetjes Durkje

  • 29 Oktober 2009 - 10:13

    Joke:

    De ingestorte rotsen, is dat geen kunstwerk.
    Grappige kunst, hou ik van.
    gr. Jee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Dirkje

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 29
Totaal aantal bezoekers 70415

Voorgaande reizen:

15 Juli 2023 - 19 Augustus 2022

Familie roadtrip naar Corfu

07 September 2013 - 27 September 2013

Roadtrip USA!

23 April 2010 - 15 Oktober 2010

Corfu: doe es gek!

29 Oktober 2009 - 16 Februari 2010

Nieuw-Zeeland, mijn ontdekkingsreis

24 September 2009 - 29 Oktober 2009

Australie, mijn eerste stop Down Under

Landen bezocht: