Reflectie momentje :-) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu Reflectie momentje :-) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

Reflectie momentje :-)

Door: Dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

31 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Nu ik mijn verblijf in Nieuw-Zeeland aan het voorbereiden ben (heb gemerkt dat het veel wandelen en zoeken is… :-S) heb ik even tijd om de afgelopen vijf weken samen te vatten. Even een reflectie van wat ik gedaan heb, geleerd heb en wat ook belangrijk is…hoeveel ik gegeten heb! ;-)

Wie -
Mijn zusje en ik.

Wat -
Rondreis door Australie (al maak ik het rondje dan niet af ;-) )

Waar -
Australie, van de west- naar de oostkust via de zuidkust.

Wanneer -
24 september vertrok ons vliegtuig vanaf Amsterdam om heel vroeg op de 26e te arriveren in Perth. Op 29 oktober heb ik het land via Sydney verlaten.

Waarom -
Lubette begon zo’n jaar geleden toch wel concreet te worden met plannen om naar Australie te gaan. Omdat ik altijd nog eens terug wilde, vond ik dit een hele goede reden om mee te gaan ;-)

Hoe -
We zijn natuurlijk met het vliegtuig gekomen (blijkt namelijk een eind zwemmen te zijn), hebben gebruik gemaakt van bussen en busjes, hebben uuuuren in een trein gezeten, mochten meegereden met tante Annie&ome Jan en Bob&Lyn, hebben gefietst (Rottnest Island), gevaren (Kangaroo Island) en zelf gereden aan de verkeerde kant van de weg! ‘t was dat de ezel niet beschikbaar was, maar anders…


Efficient
Door de reizen die Jeanette en ik al hadden gemaakt, heb ik gemerkt dat we meteen al efficient zijn geweest met boodschappen doen (lees: veel pasta), reizen boeken (lees: veel folders en advertenties lezen) en goedkope trips (lees: veel wandelen). Naarmate je ouder wordt, wordt je inderdaad wijzer ;-)

Leeftijd
Ik werd al regelmatig jonger geschat, maar in de afgelopen weken heb ik alleen maar meer verbaasde blikken gezien als ik m’n leeftijd verklapte. Zeven jaar werken bij Philips maakt je gewoon weer 23 jaar ;-)

Eten
Tromgeroffel… Jeanette mag trots op me zijn, ik geloof dat we drie keer in McDonald’s zijn geweest, 2x omdat we niet op tijd voor de supermarkt waren (dat was dus minder efficient) of op een tour gingen de volgende dag en 1x was toch wel om jeugdherinneringen in Coogee Beach op te halen!
Verder heb ik niet zoveel muesli repen gegeten, maar heb wel m’n “verslaving” aan muffins hoog gehouden, haha
En ik ben gelukkig nog niet gaan eten voor twee, dus mijn spijkerbroek past nog prima! (al heeft Lubet wel een keer alles in de droger gegooid, dus ik had anders de droger de schuld kunnen geven ;-)

Rug-, schouder-, nek- en hoofdklachten
Eigenlijk moet je niet voor een algehele check-up gaan kort voordat je op reis gaat, want dan kijk je niet echt uit naar 24 uur in een vliegtuig of 41 uur in een trein zitten… Maar heb regelmatig een massage genomen bij de plaatselijke Chinees, dus ik red ‘t nog steeds om te slapen ‘s nachts!

Slapen
Over slapen gesproken…
We hebben een paar hostels geprobeerd die zo’n vijf tot acht dollar goedkoper waren dan YHA’s, maar de staat van de badkamers, de keuken of het kookgerei was dermate slechter dat Lubet en ik het er al snel over eens waren om die paar extra euro’s te besteden aan een gerust hart!
Over slapen gesproken…
Ik zou over m’n jetlag heen moeten zijn (we begonnen met zes uur tijdsverschil, inmiddels zit ik op twaalf) maar mijn nachten zijn nog steeds maximaal zes uur. En dat komt niet van het stappen, dus tja, misschien toch de leeftijd dan? ;-)

Hardlopen
Uhm…de hardloopschoenen zijn zeker nuttig geweest, maar ik heb nog geen meter hardgelopen (oja, om nog net een verkeerslicht te halen). Door de vele activiteiten en het veeeeeele wandelen dat we doen, voel ik me nog niet echt schuldig :)
Nu had ik mezelf voorgenomen in Auckland toch maar te beginnen, maar ik was me onbewust van hoe heuvelachtig het hier is. Om maar niet te spreken over de helling waaraan het hostel ligt hier! :-S


Kortom, er zijn behoorlijk wat punten om trots op te zijn (applaus, schouderklopje, etc), maar er zijn nog wat leerpuntjes ook. Je bent tenslotte nooit te oud om te leren he ;-)

Leerzame groetjes Dee


PS. De foto’s geven een impressie van mijn verzamelde souvenirtjes en een kijkje in de uhh onze hostelkamers!

  • 31 Oktober 2009 - 09:42

    Mam:

    Die jetlag is toch wel heftig! Want 6 uur slaap per nacht is niet zo heeeelll errug veel. Maar misschien heb je er toch wel genoeg aan nu je niet meer zo hoeft te denken, werkdenken dan:-)
    Wij vermaken ons prima en hebben het plan om vanmiddag het bos in te gaan nu Nouska niet rad is. Wel jammer met de indoor op komst. De homeopatie komt is al weer in werking!!
    dag meid, x mam

  • 31 Oktober 2009 - 11:15

    Jeanette:

    Hi lief, ben zo ie zo heel trots op je!! Ook al past die spijkerbroek niet meer!! Maar voor als je terugkomt.. Sonja schrijft voorlopig geen nieuwe boeken meer!!!

    Super dat je een nummerplaat met DEE gevonden hebt!! Snel opzoek naar Jane...

    mis je... dikke kuzzz

  • 31 Oktober 2009 - 19:20

    Jellie:

    Hee!

    Leuk om alles ff door te lezen! Al veel gedaan en gezien! Super hoor!
    Geniet!

    x jellie

  • 01 November 2009 - 23:10

    Evelien:

    Hoi Dirkje, net alles nog een x achter elkaar gelezen (ja, het regent hier ook wel eens ;P)
    Is een super avontuur. Ben wel jaloers. Lisanne heeft iedereen vertelt dat ze dit jaar heel lang jarig was. Al heel vroeg (in Australie) en heel laat (in LA, zit broertje Gert) Super dat je aan haar dacht. Kijk uit naar de rest van je verhalen. Groetjes van de KHolk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Dirkje

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 41
Totaal aantal bezoekers 70419

Voorgaande reizen:

15 Juli 2023 - 19 Augustus 2022

Familie roadtrip naar Corfu

07 September 2013 - 27 September 2013

Roadtrip USA!

23 April 2010 - 15 Oktober 2010

Corfu: doe es gek!

29 Oktober 2009 - 16 Februari 2010

Nieuw-Zeeland, mijn ontdekkingsreis

24 September 2009 - 29 Oktober 2009

Australie, mijn eerste stop Down Under

Landen bezocht: