Het geluid van de zomer in een regenton - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu Het geluid van de zomer in een regenton - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

Het geluid van de zomer in een regenton

Door: Dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

12 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Toen alles een beetje anders liep… Het plan was om onze laatste dagen door te brengen op de camping in Christchurch om op te ruimen en in te pakken. Op donderdagavond zouden we Lubette afzetten voor haar vlucht naar Auckland. En dus nog even een paar dagen samen genieten van uitslapen en de zomer die Nieuw-Zeeland de laatste weken in de ban had.

Het kwam er op neer dat alleen die camping in Christchurch hetzelfde bleef. De regen kwam met vele druppels uit de hemel, Lubet bleef tot zaterdagmorgen “tering” vroeg hangen en we waren opeens dokter en reisbureau tegelijk.

Maar eerst nog even terug in de tijd. De paar dagen bij Grumpy op de camping (hij was niet echt grumpy hoor) deden ons goed. Door het mooie weer speelden we soms buiten en soms binnen voor het puzzelen om onszelf door de uitdaging van teveel opelkaar lijkende stukjes te slepen :-S We hebben bij het opruimen gezamelijk afscheid genomen van Lubet haar tent en luchtbed (die jammergenoeg niet op te blazen is :-() en Igor verwelkomde de extra ruimte in de auto met open armen en zelfs achterin had je nu zicht op rechts ;-).

Op woensdag regent het, met pijpenstelen. We hadden dat ingecalculeerd en dus maken wij onszelf onverschrokken op voor onze laatste sportieve activiteit in Nieuw-Zeeland: RAFTEN! Tenslotte worden we dan toch nat. (was trouwens wel de eerste en dus ook de laatste keer dat we slecht weer hadden bij een activiteit)

Rangitata River is de lokatie waar het gaat gebeuren. Na een vroege lunch bij de warme kachel in de lodge :) steken we onszelf in wat warmtehoudend materiaal, een wetsuit en een reddingsvest. Een mooie groene helm op ‘t hoofd maakt het plaatje af. Voor ons de gewoonste zaak van de wereld, tenslotte hebben we te maken met koud water in dit land. Lubet was gewend om in niet meer dan een korte broek de raftboot in te springen in Australie. (die luxe kennen we hier NIET ;-))
En het weer is echt slecht, ik vraag me na tien minuten hard af waarom we in een bootje zitten zonder uitzicht, terwijl de wind om ons heen giert en de regen met bakken uit de hemel komt… Maar als we eenmaal in het peddelen, roeien, ‘hang links’, ‘over rechts’ en ‘vasthouden!’ zitten, dan weet ik weer dat raften gewoon superleuk is :-D
De dag sluiten we af met een BBQ terwijl we gieren

…Sorry het verhaal moest even onderbroken worden, want Mr. Whippy kwam langs! En zo hebben we ons even laten gaan met een choconut softijsje :-)…

van het lachen om onze gezichtsuitdrukkingen die de fotograaf heeft weten vast te leggen :-D En daarna is het snel de auto in om voor de bus uit naar Christchurch te rijden. Als we Lubet bijna bij haar hostel hebben gedropt, zit diezelfde bus trouwens voor ons :-S

De raftomstandigheden hebben Lubet geen goed gedaan, ze was al halfbrak, nou, ze was nu helemaal gaar Dus Igor en ik hebben dat kleine zusje van mij onder onze hoede genomen: doktertje gespeeld, het pillenkabinet van Igor kwam nu goed van pas en haar vluchten verzet en een cabin geboekt, zodat ze kon slapen en slapen. Dat romantisch weekendje met twee werd een kuchend uitje met drie :-D
Gelukkig is het nu een dag later en niet alleen schijnt de zon, maar is ook Lubet behoorlijk aan de beterende hand (ze verspeelt al bijna weer haar custard als je begrijpt wat ik bedoel, puntje puntje puntje).

Vanmorgen wakker geworden (van de gillende kinderen) voor de laatste keer in onze tent. De laatste keer de lucht uit ons luchtbed en de laatste keer opvouwen en inpakken. De tent heeft zijn best gedaan om ons bescherming te bieden tegen wind, regen, kou en nieuwsierige blikken ;-) al heeft ze niet meer haar nieuwe voorkomen. Verkleurd en toch stiekem een beetje versleten, een allesplakkertje als pleister bovenop en ze had sinds een paar dagen ook een spalkje nodig.

Tot snel uit Christchurch, waar de krekels ons nog even het geluid van de zomer geven

PS. Nadeel van die twintig kilo bagagelimiet, is dat je veel bruikbare dingen als zooi moet bestempelen. Hoe kunnen we nu de laatste maanden zoveel aan recycling hebben gedaan en dat nu teniet doen? Snif

• 12 Februari 2010 - 07:21

Evert:

Wat een leuk spelletje he.. nu ben ik de eerste... ga zo de foto's van het raften bekijken. Ziet er gaaf uit!
    x

• 12 Februari 2010 - 08:24

Moetje:

dat raften...wow! Ziet er toch echt wel spectaculair uit !
    Van dat achterlaten van bagage...alles heeft meer dan zijn dienst gedaan, dus geen schuldgevoelens,...het is gewoon een kwestie van praktisch te blijven tijdens de terugreis...nu begint het ECHT WEL dichter te komen.....ik kan haast niet wachten jullie terug te zien...xxx

• 12 Februari 2010 - 12:27

Mam:

We zullen de verhalen missen:-)
    Misschien dat je vanaf Corfu nog een beetje 'vertellen'kan aan al die verslaafde 'waarbenjij' gangers!
    Maar in ieder geval zijn we blij dat Lubet weer zover is dat ze reizen kan. Bedankt dat jullie zo goed voor haar gezorgd hebben!
    Voor ons nog 4 nachtjes:-)
    Sterkte met die lange, lange reis allemaal.

• 12 Februari 2010 - 12:32

Marijke:

Whahahahaha!! Inderdaad GE-WEL-DIG-E foto's!!! Raften is super!!
    Maar die mister Whippy is ook niet mis te verstaan!! Handig, zo'n ijscokar die langskomt, nog leuker het eerst te lezen in je blog om er vervolgens (bijna live) een beeld bij te hebben!!

Een hele goede reis en geniet nog zover dat kan.. Geen stress maken, en ja, recyclen is goed, zonde dat je nu vanalles achter moet laten.. Kun je er geen andere backpackers blij mee maken??

Succes met inpakken!!

XXX

• 15 Februari 2010 - 12:24

QF31 Sydney Singapore 17:40 17:39 22:30 22:35 Estimated
    QF31 Singapore London (Heathrow) 23:59 06:20 (Tue) Estimated

• 15 Februari 2010 - 15:01

Aliasdee:

En daar sta ik dan, op Singapore airport. Al 13 uur reizen achter de rug en behoorlijk doodop. Erg fijn als de slaap er is, maar niet aanklopt :-S Om kwart over 12 vertrekken we weer. Op naar het koude westen!

• 15 Februari 2010 - 16:22

Moetje:

Hoi Dirkje,

ik wens je een behouden terugreis, doe voorzichtig........

GROETJES EN TOT DONDERDAG !

• 16 Februari 2010 - 18:33

10:55 London Heathrow BA 0430 British Airways Geland

• 16 Februari 2010 - 21:45

Inge:

Heeey Dee,

Ben je helemaal remy nu? Alweer goed in NL aangekomen? Ik las net je laatste verhaal over Mr Whippy, wist meteen wat je bedoelde, ook hetzelfde deuntje...haha

Het weer is nog steeds niet geweldig hoor momenteel... koud 's nachts... aiai.

En waar gaan jullie in Griekenland heen? Ondertussen al bekend? Weer een nieuw avontuur. Succes met winter in NL.