Een heerlijk bed @ thuis - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu Een heerlijk bed @ thuis - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

Een heerlijk bed @ thuis

Door: Dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

16 Februari 2010 | Nederland, Nijkerk

Dusss, na die paar krampachtige nachten in de cabin op de camping en een heerlijke nacht op een bed in een motel is het toch het prettigst om te weten dat je thuis komt bij het lekkerste bed dat je kent :-D

Klaar! Terug van mijn ontdekkingsreis door het mooie Nieuw-Zeeland. Zo ver weg, zo nieuwsgierig toen en zo bekend voor mij nu. Mooi, prachtig, soms adembenemend, maar Nieuw-Zeeland heeft mij niet betoverd :-( Ik zal die lange vliegreis niet nog eens maken, hoeveel plezier ik en wij ook gehad hebben.

Die regen heeft zijn tol geeist:-S Als ik in onze agenda kijk, zie ik veel te veel regenwolken getekend in een zomer. Het heeft 24 dagen/dagdelen van de drie maanden geregend en dan zijn de nachten niet meegerekend. De kou zit nog steeds in me, sliep nog teregelmatig met een warmwaterkruik en teveel lagen kleding aan. Ik een keukleum? Uhh, ja dat ook natuurlijk :-D Maar als Igor zijn trui aandeed, wist ik dat het heel fris ging worden :-S

Mijn ontdekkingsreis naar de liefde was makkelijk, natuurlijk omdat Igor naar me toe kwam :-D. Maar van niets, 24 uur per dag bij elkaar kan al genoeg reden zijn voor irritatie :-) die er zo goed als niet is geweest. We hebben plezier gehad, we zijn naast verliefd allerbeste maatjes geworden. We hebben lol gehad, we zijn samen rustig geweest, we hebben watervallen gezien, gedanst en boeken gelezen.

Mijn ontdekkingsreis naar mezelf, tja, ik had geen last van mezelf :-D, dus ik heb genoten van het niet werken, het zelf beslissen wat te doen, wat te zien en vaak genoeg wat te laten :) Ik las in een boek dat het Engelse werkwoord travel heel veel lijkt op het Franse werkwoord travailler. En inderdaad is reizen ook werken, maar op een laag pitje. Flexibiliteit en stressbestendig blijven belangrijk, als de auto het niet meer doet, als het weer niet mee zit en als de verveling toeslaat. Maar gelukkig hebben we dan altijd nog de wegenwacht, de regenwerende tent en vier-op-een-rij ;-)


DE SAMENVATTING ;-)
De drie maanden dat Igor en ik samen gereisd hebben, hebben we de volgende uitgaven gehad over de 10.138 kilometer die we gereden hebben in het land dat drie keer groter is dan Nederland. Heel belangrijk! Slapen :), daarvoor hebben we 3.713,60 NZD met de kaart betaald voor 31 verschillende lokaties. Ook wel belangrijk om ergens te komen, de benzine heeft ons 1.072,45 NZD gekost. En om zelf te overleven, de boodschappen waren 2.428,69 NZD (dit is inclusief Lubet bij ons voor vier weken).

Wat ons opviel in Nieuw-Zeeland:
- bijna iedereen loopt op blote voeten…overal! Op straat, bij McDonald’s en in de supermarkt :-S
- WC deursloten zijn er in duizend en een soorten… je mag wel niet teveel gedronken hebben, wil je het soms nog snappen
- Bij elk stroompje water staat een bordje met een naam, handig met kaartlezen!
- Elk bruggetje heeft een nummer, het laagste nummer dat we gezien hebben is 18, het hoogste 11.671
- Veel campings hebben keukenfaciliteiten, mak-ke-lijk!
- Drankflessen hier gekke verhoudingen hebben: geen liter, maar 1,25. Geen 0,5, maar 0,6 (en waarom?)
- Dat Nieuw-Zeeland inderdaad veel schapen heeft ;-)
- Dat het land met regen er net zo triest uitziet als thuis…
- De snelweg gemakkelijk je tuin kan grenzen, maarja, ze noemen hier bijna elk stukje weg highway
- Nieuw-Zeelanders niet beroerd doen over de waarheid vertellen.Kruizen duiden de snelheidsmeter aan, met “drive, drink and die” kan je blijkbaar grappige woordspelletjes mee maken en een tv-reclame verteld ons dat je je baby niet door elkaar moet schudden…

VOORdelen van kamperen:
- Vrijheid-blijheid, 24 uur per dag vakantiegevoel
- Je leert de kleine dingen te waarderen en geniet van alles extra
- Je op plekken komt, die je anders niet was tegengekomen
- Dat het handig is om alles weer mee te nemen, alles wat je achterlaat is een tentplek
- Goedkoper reizen is bijna niet mogelijk

NAdelen van het kamperen:
- je hoort alles in een tent, van de buurman’s scheet tot de waterval naast de deur (moet je alWEER naar de wc…)
- Dat met kou een warme kruik je enige kachel kan zijn
- Je enorm afhankelijk bent van het weer
- Dat de meisjestoilet altijd verder van de tent lijkt te zijn dan de jongetjes!
- Als je haringen krom zijn, is je huis moeilijk bouwen (he Lubet ;-))

Wist je dat’tjes, geen boek is compleet zonder hen ;-)
- Ik weet nu dat Igor een beetje op mijn vader lijkt, want volgens hem is een maaltijd zonder vlees geen maaltijd. Dat hij ei wel als een volwaardige vervanger ziet, verbaasde Lubette en mij hoogstens, want papa ziet dat gewoon als ingredient
- Ik weet nu dat in tegenstelling tot Evert Igor zich schaamt voor de ‘skihut’ muziek op z’n I-pod, want “die heeft hij nog niet eerder gehoord!”
- Ik weet nu dat Igor alles lust behalve tomaat (tomatensaus voor de spaghetti wel), champions, olijven en geen sauzen (peper- en bbq-saus uitgezonderd)
- Ik weet nu dat Igor niet gesteld is op schapen (welkom op de Korte Holk ;-))
- Ik weet nu zeker dat Igor super is!
EN…
- Hij weet nu dat ik graag havermoutpap eet (is voor mij ook nieuw trouwens)
- Hij weet nu dat ik een ijsblokje ben (en hij is een superkachel :))
- Hij weet nu dat ik een vuilnisbakje ben (al noem ik het zelf gewoon zonde om eten weg te gooien…)
- Hij weet nu dat ik niet graag kopje onder ga, in het zwembad
- Hij weet nu dat ik een heel goede schrijfster is (dit is niet gecensureerd!)

We hebben genoten van jullie reacties: op waarbenjij, via hyves, facebook of email. Het was leuk om te weten dat na zoveel verhalen nog steeds enthousiaste meegenieters bestonden. En het was voor mij het perfecte excuus om weer een uurtje achter de laptop te kruipen ;-)

Tijd om even te relaxen, hard te trainen in De Haan, wederom te relaxen en dan de zon op te zoeken (heb besloten de regen ergens tijdens mijn vlucht achter te laten) in Corfu!


Tot horens, veel liefs
Dirkje, alias Dee

  • 17 Februari 2010 - 07:54

    Mam:

    Volgens mij heb je klokje rond geslapen:-)

  • 17 Februari 2010 - 08:12

    Alie:

    Hoi Lubbette,Dirkje en Igor,
    Je hebt het niet vernomen, maar we hebben jullie steeds gevolgd en genoten van de prachtige verhalen en foto,s!!
    en nu weer wennen aan de korte Holk.groeten, Wim en Alie te D.

  • 17 Februari 2010 - 08:13

    Durkje:

    Respect.. ;) Wat heb je dit weer mooi geschreven! :)

  • 17 Februari 2010 - 09:26

    Jee:

    Ik zal ze missen, de mooie en leuke verhalen. Succes in Belgie en geniet van de Corfu zon.
    Groetjes van Joke

  • 17 Februari 2010 - 14:03

    Ada:

    Hallo meiden bedankt voor de mooie verhalen en foto s welkom thuis in het koude kikkerland.
    Groejes Ada

  • 17 Februari 2010 - 14:49

    Marijke:

    Wat fijn dat je er weer bent!!!!!
    (Volgens mij vertrek je morgen weer:S)
    Heb ook geweldig genoten van je leuke en enthousiaste nooit saaie verhalen en nog betere bijbehorende foto's!!!
    Veel succes in de Haan en strax op Corfu! Geloof niet dat een meeting er nog in zit, maar als je vrolijk verder blijft bloggen, weet ik precies wanneer je weer terug komt en doen we alsnog een drankje!!!

    Hele dikke kus!

  • 18 Februari 2010 - 15:45

    Nico:

    en nu terug naar het echte leven. Ben benieuwd wat je gaat doen.
    Succes!!

  • 23 Februari 2010 - 14:37

    Geert:

    Ja, Dirkje, als Igor slaapt dan slaapt hij ook echt. Een steen is er niets bij! De aankomst op het Zuidelijk deel lijkt inderdaad wel heel mooi, zeker bij zonsopgang. Benieuwd naar jullie avonturen daar... Rust eerst maar lekker uit!

  • 24 Februari 2010 - 11:01

    Geralde:

    Wat heb je onwijs leuke verhalen geschreven! Echt heel erg leuk om het allemaal te volgen =)

    Veel plezier bij je volgende trip!

  • 24 Februari 2010 - 14:18

    Jan Pieter & Annie:

    He jammer, het laatste verhaal. Wij zijn nog lang niet uitgelezen hoor dus ga vooral verder straks in een heerlijk warm corfu (kunnen al die verkleumde botjes weer opwarmen). Wie weet dat als je veel moois kunt vertellen je misschien wel bezoek krijgt ;) In ieder geval je zult hebben begrepen dat we super genoten hebben van jullie avonturen, niet jaloers op het weer maar zeker op de ervaringen EN zoals gezegd ´vooral doorgaan´
    in dikke tút fan ut Driezum

  • 25 Februari 2010 - 09:09

    Zusje:

    Ej zus! Het was super, heb enorm genoten en veel schik gehad met jullie ;-)!x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijkerk

Dirkje

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 45
Totaal aantal bezoekers 70390

Voorgaande reizen:

15 Juli 2023 - 19 Augustus 2022

Familie roadtrip naar Corfu

07 September 2013 - 27 September 2013

Roadtrip USA!

23 April 2010 - 15 Oktober 2010

Corfu: doe es gek!

29 Oktober 2009 - 16 Februari 2010

Nieuw-Zeeland, mijn ontdekkingsreis

24 September 2009 - 29 Oktober 2009

Australie, mijn eerste stop Down Under

Landen bezocht: