Het is zomer! - Reisverslag uit Nissaki, Griekenland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu Het is zomer! - Reisverslag uit Nissaki, Griekenland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

Het is zomer!

Door: Dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

06 Juli 2010 | Griekenland, Nissaki

Wanneer de lucht strakblauw is, de berg prominent groen is en het geluid van de zomer aanwezig is, dan weet je dat een fietstochtje luxe is :-D
Ondanks dat de zon weer volop aanwezig is (sorry Magali, Linda en Indra :-S) en zodra je stopt je meer zweet dan ooit blijkt te hebben, is het heerlijk om de heuvels af te suizen (is dat een behoorlijk Nederlands woord?). Vannacht niet goed geslapen doordat het echt te warm is nu de airco kapot is, hopelijk morgen gemaakt of vervangen… maar ik had krachten genoeg (Herbalife he ;-)) om de route bijna twee keer te fietsen. Een nakomertje besloot de heuvels op te lopen en omdat ik toch beetje controle wil houden over m’n gasten, heb ik hem een paar keer opgezocht. Hij is zojuist 25 minuten na mij aangekomen. Maar dat is dan weer niets vergeleken bij de snelle voorlopers die het hotel voorbij gefietst zijn, haha! Die hebben maar meteen ook de toer voor vrijdag erbij gepakt! Dus die zag ik nadat ik weer terug was van de lunch.

Nu zit ik hier op het dakterras bij Igor’s bureau, in de schaduw weliswaar, jullie te updaten over het reilen en zeilen hier. Inmiddels begonnen aan ons hoogseizoenprogramma wat in eerste instantie betekent dat je tieners vraagt hoe oud ze zijn en ze daarna moet teleurstellen dat ze niet meer met het volwassenprogramma mee mogen doen. Het tienerprogramma is natuurlijk ook tof, maar heeft de grote diversiteit aan activiteiten verspreid over de week in plaats van bijvoorbeeld een dagelijks pingpong toernooi.

Afgelopen zaterdag ons voorlopige laatste vrije dag samen gehad en dat moest gevierd worden (niet omdat het de laatste was, maar omdat er natuurlijk altijd een reden is om wat leuks te doen :-D) Dus Igor had wat korting geregeld bij de watersporten in Nissaki. En ze hebben een lol gehad, ‘t zijn natuurlijk jonge mensen, maar nu leken het jonge honden! Jullie kennen mijn zeeziekte ‘probleem’, dus ik heb vanaf het strand toegekeken en wat foto’s getrokken :-)

Vorige week nog even ziek geweest, twee volle dagen op bed gelegen (en geloof me, dat is geen pretje, die matrassen zijn niet gemaakt om langer dan een nacht aaneen op te liggen :-S :-S). Op dinsdag wel nog voor de repetitie en de show uit m’n bed geweest en ik kan je Trip Around The World niet aanraden als al je botten en spieren zeer doen ;-) Maar ik geloof niet dat het van m’n voorhoofd te lezen was en ik ben blij dat we geen show hoefde aan te passen. Mijn neus en oren blijven moeilijk doen, maar verder ben ik weer terug!

De laatste dans…
voor mij is ook gekend. Gisteravond heeft Isi mij Dancing Fool aangeleerd. Een pittige dans, maar leuk om te doen. Nu elke dag herhalen en hopelijk kan ik vrijdag deze dan al mee dansen. Het aanleren van een dans gaat gelukkig een stuk sneller, want ik kan me nog goed herinneren dat ik veel moeite had tijdens de cursus om een halve dans uberhaupt te onthouden, laat staan dansen op de muziek. Maar inmiddels kan ik op de maat tellen en ik ben daar toch wel een beetje trots op ;-)

Oja, juichen of huilen jullie ook voor mij tijdens de halve finale vanavond? Helaas ben ik op het podium nodig, maar ik zal de Dallas sketch kort houden, zodat ik wellicht het laatste kwartiertje kan zien :-D


Veel liefs vanaf een fantastisch dakterras


PS. Gerie, nog gefeliciteerd met je verjaardag!
PS. en ook nog verjaardagszoentjes voor Senne!
PS. foto's voeg ik later toe (ben kabeltje vergeten :-S)

  • 06 Juli 2010 - 10:46

    Janpieter & Annie:

    Gelukkig kan ik je vanuit een zonnig, lekker warm Fryslân dit keer begroeten.
    Wat weer heerlijk om te lezen dat jullie dat het daar goed gaat, ondanks een poosje ziekzijn.
    In Driezum zijn ze druk druk met hindernisbouwen; wat Gerrit gisteren een ritje ziekenhuis heeft opgeleverd. Hij kreeg een grondboor tegen zijn gezicht en heeft net onder zijn lip door zijn huidje gebeten (tand zit nog vast). Dus een hechting en tetanusprik en hij is weer het heertje.
    Maar zoals gezegd druk druk. Verders gaat alles z'n gangetje, we genieten volop van de zomer en van jullie verhalen. Dus vooral doorgaan natuurlijk.
    doei doei

  • 07 Juli 2010 - 11:37

    Mam:

    Ziet er goed bruin uit zeg!
    En wat heeft die Igor een pret, net zo'n waterhoentje:-)

  • 09 Juli 2010 - 16:19

    Indra:

    Net zoals jullie puchen, puchen wij hier ook met ongeveer een 33°! Gevolg: airco, blazers... Gevolg: ik angine, senne bijna geen stem... Gevolg: ik thuis in ziekteverlof, maar dat duurde twee dagen, vandaag terug goed, ma ja antibiotica doet veel natuurlijk! En jullie blijven het druk hebben, maar des te beter he! Ondertussen is sennes feestje alweer een paar dagen achter de rug. Was leuk, veel te veel pakjes, tja, eerste en enige kleinkind, achterkleinkind... Stel het wel en de vele groeten daar. Ook groetjes van hier vanchter de blazer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Nissaki

Dirkje

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 28
Totaal aantal bezoekers 70399

Voorgaande reizen:

15 Juli 2023 - 19 Augustus 2022

Familie roadtrip naar Corfu

07 September 2013 - 27 September 2013

Roadtrip USA!

23 April 2010 - 15 Oktober 2010

Corfu: doe es gek!

29 Oktober 2009 - 16 Februari 2010

Nieuw-Zeeland, mijn ontdekkingsreis

24 September 2009 - 29 Oktober 2009

Australie, mijn eerste stop Down Under

Landen bezocht: