Helaas, viva Espana - Reisverslag uit Nissaki, Griekenland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu Helaas, viva Espana - Reisverslag uit Nissaki, Griekenland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

Helaas, viva Espana

Door: Dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

12 Juli 2010 | Griekenland, Nissaki

Wat was de voorpret leuk en zo jammer dat een finale zo geeindigd moet zijn (ben een zak chips armer nu…). Gelukkig genoeg Nederlanders en ook anderen die voor de huidige wereldkampioen waren om een sfeertje te creeren. Buiten gekeken in het theater op een groot scherm, al m’n oranje goed uit de kast en koffer getrokken en zelfs de grote baas had een oranje stropdas om :-) We hadden zelfs twee streakers tijdens de wedstrijd :-D Kortom het was speciaal om mijn eerste Nederlandse WK-finale hier op Corfu te beleven.

Inmiddels weer een dag verder en ondanks dat ik met mijn oranje t-shirt het water in moest, is de finale weer ver weg. Tijd weer voor vakantie, zon en leuke activiteiten! De temperatuur loopt wederom lekker op en jeu de boules of kubb spelen op het strand is minstens net zo goed als een zweetcabine in een afslankcentrum… :-S

De eerste week hoogseizoen is een feit en het gaat lekker, behalve GT die echt kapot is na een middagje tienerprogramma :-) (die jongelui zijn inderdaad enorm vermoeiend, want iemand 20x in het zwembad duwen is natuurlijk veel leuker dan 1x) maar ze zijn vrolijk en dankbaar voor wat aandacht, wat voor mij een hoop goed maakt! Ze denken daadwerkelijk dat mijn frans fantastisch is, maar met mijn mensenkennis (uch uch) weet ik dat lachen en 'oui oui' altijd juist is als antwoord, hihi

Aangezien er niets spannends gebeurd met het team, momenteel wachten we trouwens op Nele die ieder moment met de bus kan arriveren, is het wellicht wel leuk om een en ander te vertellen over de gasten. Veel grieken die altijd eerst even de kat uit de boom kijken, maar vaak al wel blij zijn met een woord grieks (echt, mensen zijn soms zo makkelijk blij te maken). De oost-europeanen blijven ‘t gekke handen en voetenwerk lachwekkend vinden en dat vinden wij weer leuk :-) De Polen proberen me te laten tellen in het Pools, maar echt, ik ben al blij dat ik het bij kan houden in vier talen :-S Engelsen zijn zo lekker makkelijk om mee te converseren en vinden het leuk (lijkt het) om vergeleken te worden met de typische Engelse vooroordelen die we hebben (darten kan ook inderdaad niet zonder een biertje… he Evert ;-)) De Walen uit Belgie zijn fantastisch animatiepubliek, tot op heden echt wel enthousiaster of grappiger dan hun Vlaamse vrienden. Zouden ze thuis ook zo zot en enthousiast zijn? Dan moet het daar het hele jaar carnaval zijn :-D Tot op heden nog niet veel Italianen gehad en verder zijn de Fransen en Duitsers in de minderheid. We hebben ook vervelende gasten of van wie je denkt dat er echt een steekje los moet zijn, er zijn hele stille mensen die een uurtje shuffleboard tot een opera van acht uur kunnen maken. Blaaskaken ontbreken natuurlijk ook niet en oh wat is het soms lastig om te blijven luisteren en niet iets gemeens te zeggen. Zo zijn er gasten die proberen ons uit te horen over elkaar en een wist mij steeds te vertellen dat ik toch echt eens aan mijn Nederlands accent moet werken. Ik ben al blij als ik frans kan spreken en ik schaam me niet voor m’n afkomst :-p Een leuk mengelmoesje dus! De shows worden helaas niet zo goed bekeken als je het aantal gasten bekijkt, maar volgens Manthos (de grote baas) komt het dat de grieken niet echt weten van de shows. Maar op onze suggestie om uitleg te geven tijdens de entrée, is hij niet ingegaan :-D

Oja, die ene dans die ik in een avond geleerd heb, die ging toch behoorlijk goed (natuurlijk niet helemaal foutloos) op het podium!


Veel liefs van ons samen


PS. Geert, Linda en Ingmar, leuk dat jullie komen op 7 september!

  • 13 Juli 2010 - 11:26

    Mam:

    Gelukkig is het hier vandaag wat minder warm.
    Hier zijn zaterdagavond en zondagmiddag beste onweer- en hoosbuien geweest en voorspellen ze nog meer voor morgen.

    Fijn dat Nele weer terugkomt.

    Doe je de hartelijke groeten aan Igor en jullie team.

    liefs xxx mam

  • 16 Juli 2010 - 12:19

    Johanna:

    Hey Dirkje (en Igor)!

    Wat een nationaliteiten, talen en cultuurverschillen zie je dan he! Leuk verhaal weer, volgens mij zitten jullie daar lekker op jullie plekje :) Jammer van NL, maar mooi om te zien dat jullie ook helemaal uitgedost waren haha! Heb echt zin in 20 sept!!
    Dikke tut ut Fryslan!

  • 17 Juli 2010 - 05:14

    Indra:

    Jaja, het voetbal... God zij dank is die gekte weer wat over, maar ondertussen zitten we weeral in de koers,he. Ik ben in verlof! binnen een weekje naar frankrijk! Er is daar ook animatie, ik ga es de vergelijkingstest doen :-)

    greetz indra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Nissaki

Dirkje

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 31
Totaal aantal bezoekers 70400

Voorgaande reizen:

15 Juli 2023 - 19 Augustus 2022

Familie roadtrip naar Corfu

07 September 2013 - 27 September 2013

Roadtrip USA!

23 April 2010 - 15 Oktober 2010

Corfu: doe es gek!

29 Oktober 2009 - 16 Februari 2010

Nieuw-Zeeland, mijn ontdekkingsreis

24 September 2009 - 29 Oktober 2009

Australie, mijn eerste stop Down Under

Landen bezocht: