Er is er een jarig! - Reisverslag uit Nissaki, Griekenland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu Er is er een jarig! - Reisverslag uit Nissaki, Griekenland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

Er is er een jarig!

Door: Dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

26 Juli 2010 | Griekenland, Nissaki

Hiep hiep hoera! Geen 24 kaarsjes, maar wel champagne om 00.00 uur in de disco vannacht en vanmiddag hebben we Igor gelukkig kunnen verrassen met taart. Zijn eerste, uhm, enige cadeau is een zelfgemaakt t-shirt (zie foto’s) waar hij volgens mij wel beetje blij mee is :-) Mijn persoonlijke cadeautje heb ik helaas niet geheim kunnen houden en heb ik een maand geleden geloof ik al gegeven ;-) een fotopuzzel met een herinnering aan Nieuw-Zeeland. Dus Igor heeft iets te doen tijdens de koude winteravonden :-D Het cadeautje dat hem beloofd is door de manager heeft hij nog niet ontvangen, dus we wachten in spanning af ;-)

Ondanks dat er voor ons gevoel niet veel gebeurd is de afgelopen tijd, vandaar ook geen update (eindelijk even rust in de tent) is er wel een en ander te melden hoor :-)

Toet toet op de waterscooter
Woensdag was het 21 juli en dat betekent in Belgie feest (of misschien wel gewoon ‘vrije dag’…). Hier betekent dat een leuk boottochtje voor vier collega’s samen met de Belgische gasten. Igor, GT, Eva en Stephanie zijn de gelukkigen (ik als Nederlander werd niet toegelaten op die boot… :-S heel jammer natuurlijk, vooral gezien het feit dat ik na een golf al misselijk zou zijn geweest :-)) Helaas was de boot wat kleiner en bleek een wandcontactdoos (een prisse in t vlaams…) onvindbaar. Maarja, ook Igor kan niet goed zingen, dus een generator werd beter geacht ;-) Het feestje was gezellig, de bbq wat minder en Igor kon bij Andy achterop de waterscooter! Andy (een gast die net vandaag vertrokken is) heeft hard z’n best gedaan en heeft inderdaad Igor eraf gekregen ;-) Foto’s volgen hopelijk later nog.
Ik had die dag dus alleen vrij en ben er met de gewone scooter op uit geweest. Terug gegaan na waar ik elf jaar geleden voor het eerst Corfu ontdekte. Nog steeds een mooi plaatsje, maar ai, wat een parasolletjes op het strand!

En Igor was nummer vijf
We waren al bijna weer vergeten waar het ziekenhuis lag, totdat we afgelopen week een nieuw ziekenhuis ontdekt hebben. Bij het uitslaan van een sambuca shot sloeg een gast niet alleen de vlam uit, maar ook het glas kapot. Igor stond op de verkeerde plaats… Uitspoelen onder de kraan, uitspoelen met lenzenvloeistof en toch maar even een extra controle in het ziekenhuis (een gewone huisdokter kennen ze geloof ik niet op Corfu). Even goed geschrokken, maar gelukkig kon Igor de volgende dag gewoon zijn MTB-tocht doen! Dat was dus nummer vijf in het ziekenhuis. Stephanie was nog geen dag later nummer zes, ‘s nachts gestoken door een wesp of een spin en ze werd niet lekker. Kortom, met wat antigif en een middag in bed bracht haar weer op de been.
We zijn met dertien, ik mag hopen dat we niet nog zeven ziekenhuisbezoekjes krijgen :-)

Blub blub
We hebben een wereld gezien, een wereld die niet echt van ons is… Die wereld is van de vissen, van de mooie, maar o zo gemene zeeegel (als je er op gaat staan…) en van veel groen gewas. En ik wil niet weten of in de donkere verte ook haaien zouden zitten (vast wel :-S). Kortom, we zijn vorige week op snorkelsafari geweest (gewoon zelf een snorkel meegenomen en met de scooter naar een strandje verderop gereden ;-)) Samen met GT, die ook nog nooit gesnorkeld had (‘t moet eens de eerste keer zijn) en met Isi die vorig jaar het schone Great Barrier Reef in Australie al door haar snorkel had gezien :-D En ook al zie je geen honderd verschillende visjes en is het landschap onder de zeespiegel minder divers, we hebben zeker genoten!

En we feesten nog even door!
Vanavond hebben we na de show een heuse (is dat een woord?) echte beach party, met een BBQ, muziek by dj Igor en hopelijk veel plezier! Toevallig op Igor’s verjaardag, want het is volle maan hier! Wordt vervolgd dus …

Veel liefs vanonder de airco ;-)

PS. Edward en Leen, we zien jullie graag op 10 september!
PS. papa en mama, we kijken erg naar jullie uit op 11 september! :-D
PS. ome Rijk, nog gefeliciteerd met uw verjaardag!
PS. Enjoy de Friesche Paardendagen, Igor en ik zijn volgend jaar van de partij!
PS. Geniet van jullie vakanties!

• 26 Juli 2010 - 19:56

Pa:

kom net binnen en had net een pilsje gepakt
    toen kwam de mail binnen
    dus ik zit de mail te lezen met een biertje en die drink ik op Igor ze verjaardag hiep hiep smaakt goed oke pa

• 26 Juli 2010 - 19:56

Mam:

Op zoover.nl ook al een mooie foto van jullie team gezien en uitgeprint!
    Die Igor treft het maar op zijn verjaardag, volgens mij met vele uurtjes. Ook hier nog maar even een felicitatie voor hem en ook voor jou Dirkje.
    Hier zijn de kippen opgehokt en morgen gaan de eersten weg. Jullie hebben ze begin april nog als kuikentje in jullie handen gehad;-)
    Ze zijn echt gegroeit!
    Gezellige avond en geniet van volle maan en de bbq.
    Wij gaan in Driesum bbq-en donderdag!

• 27 Juli 2010 - 06:30

Jan Pieter & Annie:

Hey Dirkje en
    dit maal zeker hoi Igor, van harte nog met je verjaardag. We drinken er met z'n allen nog eentje op in september.
    Ja hier hebben we hele andere drukte, de bouwers krijgen al een klein beetje stress. Deze week moet het gebeuren. Check de foto's maar op www.paardendagen.nl onder hindernisbouw 2010 de laatste foto's van de terp zijn van de ploeg van Gerrit en Dirkje. Als het weer een beetje mee zit zullen mooie dagen worden en inderdaad daar worden jullie volgend jaar zeker verwacht. Wij hebben er in ieder geval zin in en zien al uit naar donderdag als de caravaan weer de Singel op komt rijden (kippevelmomentje).
    We houden je ervan op de hoogte!
    Groetjes JP & A

• 27 Juli 2010 - 08:58

Mam:

Jullie hebben Igor wel in 't zonnetje gezet hooor!! met zo'n mooi 'tjakkaboom'shirt! super hoor. Zo te zien was het een gezellige boel bij jullie. Erg leuk om mee te genieten hiervan.
    doeiiii xx