Wie weg is, is niet gezien! - Reisverslag uit Nissaki, Griekenland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu Wie weg is, is niet gezien! - Reisverslag uit Nissaki, Griekenland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

Wie weg is, is niet gezien!

Door: Dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

14 Augustus 2010 | Griekenland, Nissaki

Het is hoogseizoen, het hotel zit nog steeds zo goed als vol. Drama om iedereen te kunnen laten boogschieten, darten of pingpongen? Hard lopen om te zorgen dat je je volgende activiteit op tijd kan beginnen? Een half uur de tijd nemen om je ronde te doen langs het zwembad? Helaas, non, ochie :-S :-S :-S
Al een week lang zien we een niet vol zwembad, tenminste de bedjes langs het zwembad zijn niet allemaal bezet :-) Al een week lang horen we mensen vriendelijk bedanken voor de activiteiten: 1) ze zijn te oud 2) nee is blijkbaar het enige engelse woord dat ze kennen 3) kleine kinderen verhinderen dat ouders niet verder dan een meter kunnen lopen (en toch wordt er alleen maar mopjes gemaakt over vrouwen die vastzitten aan de ketting in de keuken…) De cocktail- en recordgames hebben leuke aantallen, maar een persoon voor kubb, drie voor darts en vier voor geweerschieten…. Ahum, nouja, schieten we gezellig mee :-)

Belgen zijn op zich nog wel aanwezig, vooral de franstaligen. Nederlanders zijn zuinig in aantal. Fransen bijna niet, Engelsen dan weer wel en Duitsers hebben we al in geen weken gezien. Een verdwaalde Oostenrijker zo nu en dan. Augustus is de maand voor de Italianen, dus inmiddels is Igor bekend met de bingo in Italiaans :-) Grieken, al heb je die sowieso veel in Griekenland ;-), zitten er ook veel te veel van in het hotel. Een enkeling weet ons zwembad te vinden en dan vooral voor de pingpongtafel. (en ik maar denken dat tafeltennis een sport voor Chinezen was, hihi) Maar onze shows worden slecht bezocht op de bekende musical namen ‘Mama Mia’ en ‘We Will Rock You’ na. Grieken houden van griekse muziek en eten en dus zien we ze ook niet in ons restaurant :-D haha (zelf bedacht mopje :-)) Het restaurant eten is trouwens inmiddels weer wat beter, maar we hebben toch veertien dagen op veertien spruitjes gezien op het buffet (welke griek eet er nu spruitjes? Want wij eten ze niet!) Maar inmiddels hoef ik geen kantine meer te zeggen, het is op zich weer restaurant waardig. Behalve de frieten, dat blijft een vak apart voor onze landen, want welke leverancier je hebt, je kan altijd nog wel een krokante friet bakken in plaats van een slap flubbertje :-) Onze koelkast op de kamer bevat naast een Jupiler ;-), twee vieze reepjes chocola die Igor een keer in een beschonken bui ergens vandaan geplukt heeft ;-), een fles Coca Cola en een paar pakken melk nu ook salami. Zodat we een lekker broodje op de kamer kunnen eten. Jammie :-)

Alles gaat verder z’n gangetje, onee, toch niet. Sylvia was van haar paard gevallen (had ik dat al gemeld). Ze was nog niet eens begonnen of het paard ging er vandoor. Gelukkig niets ernstigs, maar ze heeft er nog wel steeds beetje last van. Jorik loopt nu in een mitella met een overwerkte schouderspier, dus een aantal show aanpassingen weer. Maar we overleven ‘t wel :-) Nu we ook over de helft zijn, gaan we het plezier ook meer buiten onze disco zoeken (die nu trouwens wel voller is, raar maar waar). Ipsos blijft de place to be en ondanks dat je het beter Little Italy kan noemen, is het wel gezellig.

Overdag blijft het warm, heel stom, maar we verlangen stiekem naar een gure winteravond. Crime night op televisie, samen op de bank, dekentje over ons heen, wijntje met een chipje op tafel. Mmmm :-D De temperatuur hier tikt regelmatig de veertig graden aan. Gelukkig is er wel meer wind dan de laatste weken. Op onze vrije dagen gaan we dan ook niet naar het strand, want dat is ons echt te heet aan de voeten. Dus afgelopen woensdag hebben we even gewinkeld (heb twee nieuwe kleedjes van Igor gekregen, lief he) en zijn toen bij een zwembad in de schaduw geploft. Dat hotel was voor Nederlandse gasten, want Radio538 was de zender. Leuk om het een keer te horen, maar hoe is dat als je een weekje op vakantie bent, weg van alles… en je hoort elk uur het nieuwsbericht en nog erger het filenieuws :-S Voordeel was wel weer dat de drankjes stikgoedkoop waren :-D ‘s Avonds zijn we naar Kalami gereden om te eten en we hadden een superplekje aan de rand van het water op de rotsen. Als je even vergeet dat Igor een trainingsbroek aan had, was het superromantisch :-P

Het duurt niet lang meer voordat het hoogseizoen voorbij is, de jobstudenten (vakantiewerkers) weer terugvliegen en wij hoog bezoek krijgen :-) We kijken uit naar een gezellige maand met familie en vrienden! Veel teamleden krijgen familiebezoek, dus echt een begin van het seizoenseinde, terug in de echte wereld. Ondanks dat we niet weten wat voor een weer het zal zijn, zijn we al wel beetje bezig om onze vrije dag met beide ouders, Ingmar, Edward en Leen te plannen hoor ;-) Vervoeropties (papa jij hebt toch je vrachtwagen rijbewijs? haha), restaurantmogelijkheden, enzovoort.

Tja, ik dacht dat ik weinig te melden had, maar het verhaal is alweer lang genoeg! Geniet ook van de foto’s, zijn met zorg uitgezocht, hihi.

Ciao vanuit een net gepoetste kamer!

PS. Linda, nog gefeliciteerd met je verjaardag!
PS. Ingmar, we vieren jouw verjaardag nog een keertje in september hoor!
PS. beterschap voor de Friesche Paardendagen gewonden :-)

• 14 Augustus 2010 - 16:53

Mam:

Waar zijn de foto's?????

• 14 Augustus 2010 - 16:56

Mam:

Da's snel, ze zijn er al.
    Wat een prachtig eiland is het. We hebben er echt zin in om het met eigen ogen te komen bekijken.
    En vooral om jullie weer te zien:-)
    We zijn benieuwd wat jullie voor ons als ouders, broer en Igor zijn vrienden in petto hebben. Reuzen benieuwd!
    doeiiiiii doeiii

• 14 Augustus 2010 - 20:42

Leen:

Juist eens geteld, binnen 27 dagen zijn we in Corfu, JOEPIE! Ik verlang naar een heerlijke vakantie, veel plezier en een warm zonnetje. Natuurlijk zie ik er ook naar uit om jullie terug te zien :-).
    Hopelijk passeren de volgende weken snel zodat we rap op dat vliegtuig zitten!
    Veel plezier met de voorbereiding van onze komst.
    Tot gauw, X

• 14 Augustus 2010 - 23:56

Jp & Annie:

Zo weer een heel verhaal van dat zonrijke griekse eiland. Jaloers (echt waar) want hier is het behalve vandaag tussen de buien droog. Net Rijk en Ypie weer welkom geheten op de friese grond. Ria zit er mooi bij in haar rose gipsje, komt helemaal goed met die gewonden van de paardendagen. Was wel een erg leuk weekend dus komt volgend jaar maar gauw weer mee. JP moet maandag weer aan de slag, ik heb nog een weekje. Daarna kijken we uit naar ons volgende vakantie wat ons richting Corfu zal brengen. Wij hebben er zin in (alhoewel Gerrit bruin genoeg van Kos is teruggekomen, die hoeft niet meer mee).
    Vanuit Driezum een groet en in hiele dikke tút :)

• 15 Augustus 2010 - 11:43

Lubet:

Zoo! Igor met een kind op z'n armen..!Plus een stralende Dirkje ernaast ;-) Haha, tot over 5 weken! x

• 16 Augustus 2010 - 08:17

Johanna:

Wat een verhaal weer! Denk je idd dat je weinig te vertellen hebt, maar je maakt veel mee op Corfu! Onze vakantie begint nu steeds dichterbij te komen en ik verlang toch wel een beetje naar die warmte hoor ;) Geniet er nog maar even van, want hier in NL is het mooie weer op, zo lijkt het!

Liefs Johanna

• 23 Augustus 2010 - 13:00

Marijke:

Ha Dee!
    Long time nix van me laten horen, maar ook hier was het hoogseizoen.. Ook dat is inmiddels ten einde en zo ook het mooie weer! Het lijkt hier wel herfst, zo van de een op de andere dag! (???)
    Maar einde seizoen is toch ook wel lekker toch? De grootste drukte voorbij en wat meer tijd voor de mensen en elkaar? Althans zo vond ik dat altijd..
    Wel herkenbaar trouwens! De Italianen en Grieken waarschijnlijk ook (in mijn geval hadden we het over de Spanjaarden ;)) Doen idd niet actief mee.. Beter kun je de Hollanders, Belgen en Duitsers hebben...

Maar wanneer komen je paps en mams die kant op? Wel superleuk om ze alles te laten zien en mee te laten doen!! En die van Igor natuurlijk!!
    Geniet er nog even goed van, want voor je t weet ben je weer hier..

Dikke kus!!!

• 24 Augustus 2010 - 11:08

Moetje:

de foto's met de kinderen verbazen ons ........vooral als we Igor zien......zou hij dan toch ergens een kriebel te pakken hebben ?
    tot heeeeeeeel binnenkort
    kus en knuffel voor beiden
    we tellen af !