En de rust is even weergekeerd :-) - Reisverslag uit Nissaki, Griekenland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu En de rust is even weergekeerd :-) - Reisverslag uit Nissaki, Griekenland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

En de rust is even weergekeerd :-)

Door: Dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

18 September 2010 | Griekenland, Nissaki

Wow, een intensieve, maar o zo leuke week achter de rug! Een lange week, want vorige week dinsdag kwamen Ingmar, Linda en Geert aan en vanmorgen zijn papa en mama vertrokken (ze zijn eindelijk weg ;-) hun vlucht had twee uur vertraging). Helaas (lees: gelukkig :-)) ging mijn MTB-toer niet door en konden Igor en ik samen de Jetair bus in de gaten houden. Het was fijn om hun blijde gezichten te zien vanwege de zon, de warmte en ons natuurlijk!
Op vrijdag net voor de My Life Is Music show konden we ook Edward en Leen een knuffel geven! En zaterdag in alle vroegte :-S (Nederland is niet animatorvriendelijk met z’n vroege vluchttijden zeg…) en in de regen kwamen papa en mama aan!
(we zijn inmiddels gewoon dat onze vrije dag in de regen valt, alhoewel ik nu een stralend zonnetje op m’n rug voel :-D)
De regen en de kou waren voor onze gasten geen probleem en we hebben zelfs in Barbati nog even gezwommen ‘s middags. Volgens mama was het een ‘overgangsdagje’ hihi. Leuk om beide families (Edward is tenslotte m’n Belgische broer) bij elkaar te hebben, dat ze samen wijsheden uitdeelden en dat we toch even politiek gebabbeld hebben (lees: Igor en ik dus niet).
Zondag scheen de zon weer en was het weer Corfu-weer, waar we nog steeds van genieten!
Op onze tweede vrije dag zijn we met de mini-bus op pad geweest. Via de oostkust naar Sidari voor ons pannekoekavontuur! Igor heeft het niet van een vreemde, want Ingmar smikkelt ook graag een pannekoek op :-D Door een stroomstoring duurde het even voordat alles opgediend was en werd onze lunch opeens de hoofdactiviteit van de dag, haha. (Het hoogtepunt was later het bezoek aan de snackbar in Gouvia…:-) grapje!)
Edward wilde Igor’s Mount Everest wel eens zien, dus wij richting de rotsen voor wat foto- en filmwerk. Het zeewater is nog van een vriendelijk temperatuurtje en de zeebodem iets te dichtbij, maar dat hield ons niet tegen om van de rots af te springen (ok, bij mij duurde het iets langer voordat ik sprong, maar ik heb gesprongen!!!) We hebben ook nog OP de rots gesprongen, zodat we weer een nieuwe jumpfoto aan onze collectie kunnen toevoegen :-D

We zagen onze ouders, Ingmar, Leen en Edward genieten van het mooie weer, van de leuke activiteiten die we geven :-D (Edward blijkt echt niet sterk in z’n schoenen te staan… hij liet zich veel te makkelijk overhalen, hihi en papa heeft twee keer bij boogschieten gewonnen!) en van ons (wat een zelfvertrouwen he ;-)) Ingmar had het soms moeilijk tijdens de shows, want dat ik met Jorik danste was niet te bedoeling (Love Boat) en ruzie maken met Igor (Mama Mia) was zeker niet leuk om te zien. Maar we hadden een geheimpje en Ingmar was de enige die wist dat ik zondagavond met Igor ging dansen tijdens onze generale repetitie voor onze bruiloft :-D :-D Sylvia was zo lief om voor een keer haar Donna-rol aan mij te geven, zodat Igor en ik toch een beetje getrouwd zijn in het bijzijn van Igor’s getuige (Edward) en onze ouders :-) En het staat op film, dus jullie kunnen thuis een keer kijken of de ruzie of de liefde acteerwerk is ;-)

En deze week zijn we ook als model ontdekt (‘eindelijk’ zou je zeggen he)! Jetair had besloten dat team Corfu de mooiste mensen in het team heeft (lees: alleen Corfu vluchten waren nog beschikbaar…) De fotoshoot stond een beetje onder tijdsdruk (foto’s moesten gisteren bij reclamebureau liggen) en dat kwam niet helemaal overeen met ons schema. Want met alle familie en vrienden aanwezig hebben we geen sterallures, maar zouden we toch liever tijd met hen doorbrengen dan met een fotograaf. Dus de gouden middenweg was dat Jorik, Igor en ik op woensdag gekiekt werden en Jorik, Eva en Nele op donderdag. Wij mochten op lokatie naar Corfu stad, Spartilas en Kouloura. Leuk om eens voor de schermen te staan, maar pfff, qua vermoeidheid sta ik er liever achter. Om zes uur kon ik niet veel meer dan een geforceerde lach trekken, het scheelde weer dat op dat moment alleen mijn rechterschouder ‘de ster’ van de foto was… We zijn benieuwd naar de foto’s en ik geloof dat we niet lang hoeven te wachten, want de brochure is eind oktober al klaar.

Vandaag is slaapdag en hebben we niets meer gepland dan slapen (Igor), schoonmaken (moi), website updaten (me), boodschappen (ik) en cadeautje Lubette verzinnen (mijzelf) :-). Maandag komen onze laatste, maar zeker niet de minste gasten op bezoek. Natuurlijk op onze vrije dag en dus teringvroeg (Lubet kent die uitdrukking wel he ;-)) De weersverwachting is goed, dus ik hoop dat weeronline.nl het een keertje juist heeft!

Het hotel heeft nog steeds genoeg gasten in de eetzaal en de shows worden niet heel slecht bezocht (kan altijd beter) maar bij ons zwembad is het dagelijks een familiefeestje met eigenlijk alleen bekende gezichten. Een activiteit gaat of niet door of we hebben opeens 90% van wat er rond het zwembad ligt :-S


Vermoeide groeten uit de zon! (m’n bikinilijnen op mijn rug aan het uitvagen :-))


PS. Ome Gert en tante Janny, gefeliciteerd met jullie 35-jarig huwelijk!
PS. En een verlate felicitatie voor ome Rijk en tante Ypie voor ook jullie 35-jarig huwelijk! (de afstand Canada – Corfu was even te groot :-))

  • 18 September 2010 - 10:02

    Annelies&Evert:

    Leuke foto's... nog maar een paar weekjes.
    x

  • 18 September 2010 - 10:54

    Jan Pieter & Annie:

    Yeheyeeeeeeeee
    wij zijn aan de beurt!!!!!!! We kunnen niet wachten. Het zonnetje schijnt hier in Nederland al om ons op te warmen. Had inderdaad schiphol al gecheched (hoe schrijf je dat?) om te zien of Gijs & Riet voet aan ned.bodem hebben, nog net niet. MAAR wij maken ons op voor een super weekje daar. So watch out we're coming!!!! :)

  • 19 September 2010 - 10:57

    Mam:

    Dag lieve Dirkje en Igor
    Nog bedankt voor de superweek die we gehad hebben. We hebben echt vakantie gehad.
    Alhoewel jullie team ons niet veel 'rust' gaven:-)
    Erg leuk al die activiteiten.
    De terugreis was wat minder. Lang wachten op ons vliegtuig en in 't vliegtuig een heftige druk op mijn hoofd en oren. Ze zijn nog niet helemaal 'open'. Gelukkig had ik ook een goede stevige plasticzak bij me:-(
    Maar we zijn weer behouden thuisgekomen en op Schiphol stond Lubet ons op te wachten.
    Thuis is ook alles prima verlopen, waar we Lubet en Evert en Annelies heel dankbaar voor zijn.
    Voor de gasten die komen gaan hopen we dat ze hetzelfde weer als ons hebben en er net zoveel van genieten als ons. Van het schitterende hotel, het prachtige uitzicht en het leuke animatie-team. Super.
    doeiiii tot gauw!

  • 19 September 2010 - 17:01

    Pa:

    zo ben weer thuis
    als je weg ben lijkt het wel dat je heel lang weg ben maar als je thuis ben is allers weer gewoon toch spreek nog hier te veel grieks moet ik even om denken
    oke pa de groeten

  • 20 September 2010 - 14:15

    Marijke:

    Wat leuk om te lezen allemaal zeg!! En apart om dan ineens andere bekenden op de foto's tegen te komen dan jullie! Fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad en ik hoop heel hard met jullie mee dat het weer ook zo lekker blijft als Lubet en Elsbeth er zijn!!
    Geniet ervan!
    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Nissaki

Dirkje

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 70401

Voorgaande reizen:

15 Juli 2023 - 19 Augustus 2022

Familie roadtrip naar Corfu

07 September 2013 - 27 September 2013

Roadtrip USA!

23 April 2010 - 15 Oktober 2010

Corfu: doe es gek!

29 Oktober 2009 - 16 Februari 2010

Nieuw-Zeeland, mijn ontdekkingsreis

24 September 2009 - 29 Oktober 2009

Australie, mijn eerste stop Down Under

Landen bezocht: