K-K-K-O-U-D he! - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu K-K-K-O-U-D he! - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

K-K-K-O-U-D he!

Door: dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

26 September 2013 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Upper Pines campground Yosemite Valley: 20 dollar

Laat dat beeld van die warme zon maar even los. Vanmorgen (en al eerder vanavond) werden we wakker van de kou. Een van onze souvenirtjes (we zeggen nog niet voor wie :-)) heeft een thermometer en die liet ons het verheugde nieuws weten dat het MIN TWEE was! Waarschijnlijk hebben jullie het nog niet zo koud gehad. En nu zitten we hier om 19.25h, pikdonker, twee truien aan bij de bbq die maar niet echt aan wil. Maarja, op je laatste avond zelf koken is er geen uitweg, opmaken wat je hebt en laat dat nu net een stuk rib zijn :-) Die twee truien hebben we vanmorgen aangedaan en die zijn niet meer uitgeweest hoor. Dus het is gedaan met de hitte, wieweet morgen nog een laatste boven-de-twintig-graden-dag, maar dan zijn we weer op weg naar ons eigen kikkerlandje.

We zijn nog steeds in bear county, maar nu het zo donker is, hebben die vier paar ogen in mijn hoofd ook geen nut. Omdat we op een volle camping zitten, voel ik me geruster. Trouwens, onze wildlife experience vanmiddag geeft nog genoeg adrenaline :-) Uiteindelijk is het nog steeds vaag wat we tegenkwamen, maar omdat de borden ons waarschuwen voor beren, herten en mountain lions gingen we er echt helemaal vanuit dat er voor ons een MOUNTAIN LION overstak! Muisstil stonden we stil met onze huurfietsen en laat ik nu net toevallig aan het filmen zijn. Helaas zal die film achteraf tonen dat het een bobcat (wat dat ook moge zijn) of een coyote (volgens de ranger)is. Maargoed, dit was wel onze wildlife experience en daar hoeft de beer niet meer bij. (Hoor je dat beer?!)

Wij waren dus aan het fietsen. Johanna en Peter gingen nog voor een laatste mega uitdaging voor de benen richting Nevada waterfall. Wij hielden het bij cruisen op de fiets in de valley. En die valley is prima, lekker vlak, zo nu en dan een bergje en een mountain lion :-) en heel veeeeel hertjes. Dichtbij, dus eigenlijk voelde ik me wel een beetje een indringer in deer county :-$. Maar het levert weer beeldmateriaal en heeertje episode nummer vier op, hihi

Weet je trouwens? Het regende vanmiddag, op onze eerste camperdag hadden we een beetje mot (regen) en verder alleeeeeen maar zon, mooi weer, lekker warm (Behalve de Bryce ochtend) totdat we nu toch blijkbaar de regen hebben ingehaald. (We reden er elke keer achteraan) Dat tekent toch wel het einde van onze roadtrip he, gaf ons mooi de gelegenheid om onze koffers (slik) te pakken. Morgen weer teringvroeg op zodat we hopelijk nog wat zon kunnen meepakken in San Francisco. En dan, dan is het toch echt over die mooie buddymoon die begon zowat op 6 september. Voor ons gevoel al weken geleden en stiekem verlangen we naar ons eigen douche en onze zachte bedden :-)

Koude rillingen vanuit de donkere vallei

• 28 September 2013 - 07:06

Jeanette:

Ook deze reis weer ontzettend genoten van je verhalen! Goeie reis terug! X.

• 28 September 2013 - 11:02

Annie:

zittend in het heerlijke nazomer zonnetje ;) (sorry kan het niet laten) te genieten van wat jullie laatste avonturen zijn. Stiekem verlangen wij weer naar jullie. Geweldig wat een indrukken en wat een belevenissen daar met z'n vieren beleefd. Dit blijf je altijd delen vaak verhalen 'ja toen wij in Amerika waren ....'. Prachtig. Heel veel plezier de laatste uurtjes en een behouden thuis komst. We hopen ook jullie, Igor & Dirkje, snel weer te zien en Johanna en Peter tot morgen. Oan gau, dikke tút

• 28 September 2013 - 12:26

Mama/tante Riet:

het is echt lekker fris, zonnig, weertje hier. Pa en Lubette zijn met hun 'club' motorrijden...
    Jullie hebben super genoten, maar wij ook van jullie verhalen..
    En morgen komen we met 2 auto's (ook Peters auto) naar Schiphol, kunnen jullie lekker afscheid van elkaar nemen op het vliegveld en kan Annie haar dochter en schoonzoon nog iets sneller omhelzen....:-) (tenminste moet je wel bij hun op 't stoepje staan Annie)
    Behouden vaart toegewenst!

• 28 September 2013 - 13:50

Dirkje ('t Zusje/nichtje):

Hé wereldburgers!

Ik heb in één keer alle berichten even gelezen! Het is m'n werk weekend dus ja dan ga je internetten op kantoor ;-) Alle patiënten hier rustig en aan het genieten van de zon, en ik genieten van jullie verhalen.
    Geweldig zeg! Eigenlijk ben ik stront jaloers op dit moment haha.
    Ben heel benieuwd naar de andere duizenden foto's die zeer waarschijnlijk gemaakt zijn. Ik zie jullie gauw weer en ik verwacht i.i.g. wel een souvernier voor m'n verjaardag! ;-)

Hele goeie reis!!

Dikke knuffel van Dirkje

• 30 September 2013 - 17:21

Mam:

wat een supergave jumpfoto's....