En toen was het verhaaltje bijna uit... - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu En toen was het verhaaltje bijna uit... - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

En toen was het verhaaltje bijna uit...

Door: dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

01 Oktober 2013 | Nederland, Nijkerk

Thuis – onbetaalbaar

Amerika mag dan dicht zitten, wij waren op tijd weg! Die shutdown had onze planning anders serieus in de war kunnen brengen. Hadden we dan niet de Grand Canyon kunnen zien van dichtbij? Was het puffen in Bryce dan niet een van onze hoogtepunten van de reis? Hoe moeilijk was het dan geweest om een camping te vinden?

We hebben een blik kunnen werpen op vier Amerikaanse staten: alifornië, Arizona, Utah en Nevada. De gereden 2.726 miles op de wegen in Zuidwest Amerika staan gelijk aan 4.361 kilometer. Dat heeft ons 1.248,56 dollar aan benzine gekost die per gallon ingekocht werd.

We hebben toch maar wel mooi meegemaakt dat de Golden Gate Bridge het nu.nl nieuws haalde.
We helaas ook in Death Valley waren toen er een (weg)medewerker om het leven is gekomen. Dit hoorden wij achteraf toen we graag wilden weten waarom de vlag halfstok hing in Sequoia NP.

Amerika is voor ons nu altijd onlosmakelijk verbonden met:
- toiletten nooit een claustrafobisch gevoel hoeven te geven. Door de kieren bij de deur meer bloot gezien dan we wilden :-)
- de diversiteit aan kranen, doorspoelknoppen en sloten hebben ons slimmer gemaakt dan we verwacht hadden;
- ‘ik had het kunnen weten’. De hoeveelheid verkeersborden en let-op-borden laten je al kilometers van te voren weten wat je te wachten staat;
- slechte wegen. Behalve in de Nationale Parken waar ze net nieuw leken, was het vaak een heel gerammel;
- niet-lekker-brood, want blijkbaar houden ze daar van zoet. En zoet brood vinden wij weer niet zo lekker;
- mooie uitzichten. We hebben onze ogen uitgekeken, hoe verscheidend, hoe indrukwekkend de ver- en dichtbij gezichten zijn van dat kleine stukje Amerika;
En vriendelijke autobestuurders, zelfs met onze 9.1 meter werden we regelmatig voor gelaten.

Nu begint de napret-groeten uit de nazomerzon

P.S. Een leuke hobby hield me lekker bezig tijdens onze trip. Parkeerplaatsen, veel auto's, ik vermaakte me wel. Zo weet ik inmiddels dat Amerika heeel veel staten heeft :-) Ik heb nog niet de hele collectie, dus een volgende reis zal noodzakelijk zijn, hihi