Even rustig in roadtrip-voorbereidingen-land - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu Even rustig in roadtrip-voorbereidingen-land - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

Even rustig in roadtrip-voorbereidingen-land

Door: Dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

10 Oktober 2022 | Nederland, Nijkerk

De campings kunnen nog niet geboekt worden en het boeken van de hotels was via booking punt com een makkie. Nouja, we hebben al wel twee andere hotels geboekt omdat we toch de route met minder omwegen willen rijden. Iets van immer-gerade-aus, haha

Want hoe mooi stadjes ook zijn, in Nieuw-Zeeland sloegen wij de steden ook over om zoveel mogelijk buiten te kunnen ervaren. Ik schat dat de jongens daar net zo in staan als ons :)

Wel lijkt de planning als volgt:

-3 nachten in Slovenië

-2x 2 nachten in Kroatië

-5 nachten in Albanië verdeeld over 3 hotels (op Igor’s verjaardag gaan we natuurlijk niet rijden!)

Zo nu en dan leen ik wat reisboeken van de bieb, al is er over Albanië maar weinig te vinden. Misschien toch eens kijken naar een Lonely Planet ofzo die minder oud is dan het boek van Dolf de Vries uit 2015. Verder blijft het leuk plaatjes kijken op de verschillende Instagram accounts en hashtags #roadtriphuppeldepup. Kan niet wachten om veel er van in real life te kunnen zien!

Ook zijn we natuurlijk bezig met hoe-gaan-we-dat-allemaal-betalen. Niet alleen de reis, maar de extra vakantiedagen die Igor voor deze trip nodig heeft, moeten natuurlijk ook betaald worden. Gelukkig maakt zijn CAO het wel mogelijk om elk jaar bij te kopen. (hoe leuk dat jaarlijks ook klinkt, daar is de portemonnee van Zoete Lieve Gerritje niet groot genoeg voor [e-1f609] -iets Nederlands-)

We hebben een vakantie spaarrekening waar onze extraatjes naartoe gaan (mijn eigen bedrijf spaart ook een beetje mee) en doordat we fan zijn van kamperen zijn onze kampeer avonturen niet zo duur als het huren van een huis of een vliegvakantie. Dus dat scheelt! Verder staat bovenaan ons lijstje dat we sparen voor deze trip, wie weet ziet Sinterklaas dat ook…

Het voelt wel dubbel om met zoiets leuks bezig te zijn, terwijl mensen die ons lief zijn heel veel verdriet en tegenslag te verwerken hebben. Misschien is dat ook de reden dat ik volledig in FOMO-stand (Fear Of Missing Out) sta. Maar het kan ook zijn dat mijn energie steeds beter wordt na de pittige babyjaren van onze kids.

·Of die twee C-jaren (al vond ik een lege agenda ook wel erg lekker en overzichtelijk)

·Of het is mijn leeftijd

·Of omdat ik eigenlijk altijd thuis ben (werk, leven) en dan op zaterdag graag wat anders zie en doe

·Of omdat ik het meeste wil halen uit onze museumjaarkaart

·Of dat ik ontdekt heb hoeveel leuke wandelingen en dingen er te doen zijn in Nederland alleen al

·Of het is alles bij elkaar…

Terwijl ik nog geen jaar geleden blogde dat ik die JOMO-modus (Joy Of Missing Out) zo fijn vond. Nouja, wellicht is het omdat ik niet goed weet wat ik echt leuk vind en dat ik daarom maar voor de optie ALLES ga…

Op naar een rustiger hoofd en de volgende update,

en denkend aan de mensen die wel wat anders aan hun hoofd hebben.

Liefs Dirkje

P.S. het is wel leuk dat het bij de kids ook begint te leven. De landen waar we doorheen gaan rijden worden opgenoemd en het eerste vriendje is al ingelicht toen hij bij ons kwam spelen.


  • 11 Oktober 2022 - 08:45

    Linda :

    Het wordt vast een hele belevenis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirkje

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 17
Totaal aantal bezoekers 70394

Voorgaande reizen:

15 Juli 2023 - 19 Augustus 2022

Familie roadtrip naar Corfu

07 September 2013 - 27 September 2013

Roadtrip USA!

23 April 2010 - 15 Oktober 2010

Corfu: doe es gek!

29 Oktober 2009 - 16 Februari 2010

Nieuw-Zeeland, mijn ontdekkingsreis

24 September 2009 - 29 Oktober 2009

Australie, mijn eerste stop Down Under

Landen bezocht: