Als de auto spreken kon… - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu Als de auto spreken kon… - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

Als de auto spreken kon…

Door: Dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

11 December 2009 | Nieuw Zeeland, Tongariro

(dan had ‘ie sowieso een hele hoop te vertellen! :-)) Maar in dit geval had hij toch
tweeeneenhalf uur ‘au’ geroepen. De weg van Napier naar onze volgende bestemming River Valley (staat niet op de kaart) houdt na vijftig kilometer op met asfalt… en dan begint het gravelgedeelte… Nu is gravel niet zo erg … met een 4x4, maar met een Toyota Sprinter volgeladen… (Je mocht gewoon 100km/u rijden, inmiddels begrijpen we dat dat de standaardaanduiding is van een weg is) Onze maximumsnelheid is 55km/u, het gemiddelde ligt op 35km/u. En gravel is niet zomaar gravel, je hebt mini steentjes gravel, maar ook gewoon halve rotsblokken die blijkbaar nog steeds voor gravel doorgaan :-S De uitzichten, als we niet in een stofwolk zitten van een tegemoetkomende vrachtauto, zijn zeker mooi en we hebben voor het eerst uitzicht op Mt. Ruapehu (actieve vulkaan) die altijd sneeuw op de top heeft.

We hebben Clifton, een paar heerlijke dagen niets doen en de was ;-), op het strand liggen en genieten, achter ons gelaten. Woensdagochtend brengen we in Napier door.

River Valley, in DE middle of nowhere, is fantastisch! Ik ben er precies een maand geleden geweest en wilde het graag aan Igor laten zien. Gelukkig is hij net zo enthousiast en heeft zelfs deze plek de tot nu toe beste van de trip bestempeld :-D We zijn hier o.a. om te gaan raften en dus staan we donderdagmorgen klaar in wetsuit voor een nieuw avontuur! Na vijf minuten liggen we met z’n allen al in het water nadat onze gids zo graag een ‘backflip’ voor de foto wilde doen. Ik weet even niet meer waar ik ben, behalve dat ik de rivier van de verkeerde kant bekijk met Igor en twee andere bootgenoten tijdelijk boven op me. Als ik iets roods zie, herinner ik me dat dat de binnenkant van de raft moet zijn, die nooit zinkt en dus kan ik even naar lucht happen voordat ik naar boven kan duiken. Even later mogen we een klein valletje afzwemmen, maar ik heb even genoeg water geproefd ;-) Uiteindelijk ben ik er drie keer ingevallen, krijg ik twee keer de peddel tegen m’n kin, moeten we een keer uitstappen omdat we de verkeerde waterval dreigen af te gaan, maar hebben we ontzettend veel plezier! Halverwege durft Igor zijn tweede “Mount Everest” te nemen, een rots zeven meter boven het water afspringen. Ik geloof dat zijn hoogtevrees stiekem wat aan het afnemen is, want ‘s avonds lopen we de heuvel aan de andere kant van de rivier op en die is steil en het pad is smal. We zijn hier maar twee nachten, maar het voelt als een vakantie op zich :-) Het enige nadeel is…uhm…zijn… de zandvliegjes. Zelfs Igor laten ze niet met rust, maar ik mag me nog steeds de winnaar noemen met de meeste bultjes (die op mijn arm is zes cm doorsnee :-() en jeuk :-S

Rond lunchtijd zijn we aangekomen in Tongariro Park. Vier nachten zal ons verblijf, wederom in een soort middle of nowhere, zijn en hopelijk kunnen we een dezer dagen de Tongariro Alpine Crossing lopen. Wie weet! (want het is ook weer gaan regenen)

Gelukkige groeten uit Tongariro


PS. @ PJ, :-D :-D

  • 11 December 2009 - 07:19

    Mam:

    Mt.Ruapehu, indrukwekkend!
    Wat een licht die sneeuw!
    Jullie hebben een mooi plekje hoor om te kamperen! Is de temperatuur, 17 graden net als hier 17 graden?
    Hier is het druilerig en volgende week over vorst. Bedankt maar weer. Succes maar weer, vooral met de 'bulten'.
    xxx mama

  • 11 December 2009 - 18:39

    Indra:

    Hey,

    ziet er mooi uit (alweer :-)) Ik ben hier aan het luisteren naar mijn net gekochte kerstcd! De t-shirt is gearriveerd, waarvoor dank, maar nu nog veele jaartjes te groot :-) Hier blijft de miserie ten huize toontjes komen: senne bronchite (gelukkig geen RSV), ik vorige week gevallen, deze week auto-ongeval, vanmorgen dik en dicht oog(ik weer). Te hopen dat onze 7 slechte jaren nu niet gestart zijn! Ondertussen kijk ik ten volle uit naar mijn weekenhalf conge....hou jullie goed!!!


  • 12 December 2009 - 14:47

    Marijke:

    Wauw!! Vet zeg!!!! Die foto van die vulkaan met sneeuw!!! Gaan jullie daar nog dichter naartoe? (lees: Beklimmen?) Of laat de hoogtevrees van Igor dat niet toe;)?
    Hier verschijnen de eerste kerstbomen alweer en kan ik je zeggen dat het echt koud aan t worden is (5 graden C, zo niet, nog kouder!)
    Maar ach, ook dat zal z'n charme wel ergens hebben...

    Veel plezier nog! En de groeten aan Lubette! Die zal ook wel snel jullie kant op komen toch?

    XX

  • 12 December 2009 - 14:49

    Marijke:

    Haha! Ik lees dat 't op de Korte Holk 17 graden is! Vannacht was het hier toch echt maar 5 haha... Plaatselijk zeker...

  • 12 December 2009 - 18:19

    Marijke:

    Hee Dee en Igor,
    Heb 't even voor jullie gecheckt hoor:

    De temperatuur op de Veenhuis op 12-12 om 19.20u --> 0.0 graden celcius...
    Brrrrrrrrrrrrr

    Geniet er dus maar lekker van!

    XX

  • 13 December 2009 - 19:33

    Jan Pieter & Annie:

    Zo we zijn weer bij, tjonge wat is dat genieten; de verhalen maar vooral de foto's!
    Dus "vooral doorgaan" dan kunnen we een beetje meegenieten hier in het koude (ja echt onder nul) Friesland.
    groetjes
    JP & A

  • 13 December 2009 - 20:44

    Mama:

    Lubet hoeft maar een trui mee, als je thuiskomt moet je dikke jassen aandoen hoor, want hier vriest het!!
    Brrr.....
    In A.springs is het 'gelukkig' geen 40 graden. Hebben ze ook een vest aan:-)
    We zongen vanavond trouwens ook de reispsalm toen de kanselbijbel gesloten werd. Dinsdag in de nieuwe kerk wordt hij weer geopend.

  • 14 December 2009 - 15:30

    Joke.:

    AAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaah
    Nooit van mn leven, ik schreeuw mn longen uit mijn lijf, ja... jullie ook wel zie ik , maar wel heel stoer dat raften, maar de gids spoort niet hoor met zn backflip op de foto.
    Hier gaan we volgende week schaatsen op natuurijs volgens Piet Paulusma.
    Gr. Jee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tongariro

Dirkje

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 33
Totaal aantal bezoekers 70392

Voorgaande reizen:

15 Juli 2023 - 19 Augustus 2022

Familie roadtrip naar Corfu

07 September 2013 - 27 September 2013

Roadtrip USA!

23 April 2010 - 15 Oktober 2010

Corfu: doe es gek!

29 Oktober 2009 - 16 Februari 2010

Nieuw-Zeeland, mijn ontdekkingsreis

24 September 2009 - 29 Oktober 2009

Australie, mijn eerste stop Down Under

Landen bezocht: