National Park nummer 1: check - Reisverslag uit Needles, Verenigde Staten van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu National Park nummer 1: check - Reisverslag uit Needles, Verenigde Staten van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

National Park nummer 1: check

Door: dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

13 September 2013 | Verenigde Staten, Needles

KOA Needles: 33,60 dollar

Op weg naar Arizona, maar niet voordat we de gemiddelde leeftijd van Palm Springs even naar beneden hebben gehaald en Joshua Tree Park gezien hebben! Palm Springs, een oase in de woestijn, 's morgens al veel te warm voor ons Nederlanders. De nevel die uit de overkappingen gesproeid werden, waren dan ook welkom. Na een gedeelde pannekoeken-brunch (we hadden al ontbeten) op weg naar Joshua Tree Park. Ons eerste Nationale Park dat zijn naam 1) totaal niet eer aan doet en 2) heel erg eer aan doet. 1) Bij het woord tree denk ik aan boom (logisch toch?) en bij een park denk ik aan heel veel bomen. Maar dit park heeft de schone eer om vooral veel woestijn met enorme rotsblokken te hebben. En 2) het staat vol met Joshua trees :-)

Had ik het gisteren over de zinderende zon (wat volgens Peter niet correct Nederlands is en ik ben het helemaal met hem eens. Maar het klinkt gewoon zo leuk!) Ik had het mis. San Francisco kunnen we wel koud noemen, waar we gisteren waren was dan aangenaam, hier in het alom-niet-bekende Needles is het warm en waarschijnlijk komt heet ongetwijfeld nog. Het is rond tien uur 's avonds en de temperatuur is 90 graden Fahrenheit. Ik ben geen kenner, maar het voelt zo rond de 34 graden :-)

Na Joshua Tree Park was het nog een teringeind voordat we weer enigzins bewoonde wereld tegen kwamen. Maar dat was geen straf, onze verwachting van Amerika: lange, rechte wegen met een wijds zicht werd hier ingelost. Een droog meer waar nu calcium gewonnen wordt, roodkleurende bergen en zelfs een stukje Route 66! Nee, we klagen niet. Totdat we natuurlijk de camping niet konden bereiken i.v.m. Wegwerkzaamheden. De alternatieve route was opeens 83km. Hahaha, gevalletje 'datgaanwedusnietdoen'. Na navraag bij de sheriff blijkt dat we gewoon door kunnen rijden en de stille camping is onze rustplek voor vannacht. ...Binnen 10 minuten lagen we in het zwembad!

Chunky-CCC-groetjes van ons 4

  • 15 September 2013 - 08:06

    Annie:

    Wat weer heerlijk om mijn dag te beginnen, ik geniet net zo van jullie vakantie als jullie. Het is nu zondagochtend 8 uur en realiseer me dat jullie al meer dan een week weg zijn, time flies!!!! Die lange lange wegen en de woestijn lijkt me schitterend. Route 66, wie kent het niet? Amerika zoals je het graag ziet toch? De foto's: geweldig!! Zo ik ga ontbijten terwijl jullie misschien nog maar net in jullie bedjes liggen, leuk idee, groetjes en tot morgenochtend ;)

  • 15 September 2013 - 08:27

    Indra:

    juist gelijk in de films he! precies ook afwisselend weer... X

  • 15 September 2013 - 13:09

    Mam:

    Sluit me bij de woorden van Annie aan, geniet mee met jullie. Wat een prachtige foto's en dat zien jullie allemaal in 't echt:-)
    Wij zitten in 't tuunhuus met de kachel aan.
    Een knuffel van Funnie voor julllie en van ons natuurlijk ook, xxx

  • 15 September 2013 - 13:59

    Rosanna:

    Hi vakantiegangers!!!

    Ik ben even helemaal bijgelezen!! Wat super leuk geschreven!
    En wat klinkt alles geweldig!!
    En zie dat in de foto's natuurlijk meteen terug! Heerlijk! Leuk
    mee te lezen!! Super superrr veel plezier!!
    Liefs van ons!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirkje

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 70414

Voorgaande reizen:

15 Juli 2023 - 19 Augustus 2022

Familie roadtrip naar Corfu

07 September 2013 - 27 September 2013

Roadtrip USA!

23 April 2010 - 15 Oktober 2010

Corfu: doe es gek!

29 Oktober 2009 - 16 Februari 2010

Nieuw-Zeeland, mijn ontdekkingsreis

24 September 2009 - 29 Oktober 2009

Australie, mijn eerste stop Down Under

Landen bezocht: