Pretty Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu Pretty Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

Pretty Sedona

Door: dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

15 September 2013 | Verenigde Staten, Sedona

Rancho Sedona RV park - 71,50 dollar per nacht

Sedona staat bekend om rode rotsen. Dat was alles wat we wisten, dat was alles wat we verwachten. En we werden toch wel beetje zenuwachtig toen we zelfs op 10 kilometer afstand nog geen rode rots gezien hadden. Maar nadat we de scenic route richting stadje moesten nemen, kregen we wel verrassing na verrassing na verrassing. Wat een mooie afdaling was dat! Rode rotsen afgewisseld door het stromend beekje (Oak Creek) dat ons verder het dal in nam. Bomen, nog meer rode rotsen en uitzichten die een foto niet kan weergeven. Het stadje zelf, niks Amerikaans met vierkante blokken die ze winkels noemen. Maar echte winkeltjes met zulke schattige geveltjes. Niks opvallend lelijke huizen die je uitzicht belemmeren tijdens het fotograferen, maar mooie bruine, roestkleurige huizen die opgaan in de omgeving.

Zenuwachtig waren we ook of de camping die we op het oog hadden wel plek zou hebben. Meerdere campgrounds die we tegen kwamen, hadden een bord 'VOL' langs de weg staan. Maar gelukkig, want de camping zag er veel leuker uit dan op de website foto's. Schaduwrijke plekken die we na de vorige nacht wel konden gebruiken :-) dicht bij de creek, want zwemmen willen we wel en dicht bij het stadje zodat we er op uit kunnen. We wilden hier namelijk 2 nachten blijven, even een rustdagje nemen. Dus 1+1 werd hier 3!

Sedona is ook een aantrekkingskracht voor spirituele uitspattingen, veel new age en zelfs een UFO excursie is te boeken hier. Maar ik ben meer van de oude stempel en dus bracht ik mijn zondagmiddag door met een Amish boek bij de camper :-) De jonge honden gingen voor meer actie en sprongen in de roze jeep. Die bracht hen dicht bij de rode rotsen, op de rode rotsen en reed er net zo makkelijk weer vanaf (zelfs plekjes vanwaar je niet echt zou willen wandelen). De foto's spreken voor zich, zij hebben wel een erg Pretty Sedona gezien!

Na deze warme ervaring in de zon werd het tijd voor verkoeling in de creek. En ondanks dat het water I-J-S-K-O-U-D was, genoten de twee Baywatch boys met veel plezier van de schommel :-) Ik heb het ook even geprobeerd en eigenlijk viel die temperatuur erg mee. (Ahum, not)

Morgen begint weer een nieuw amazing avontuur, op naar de Grand Canyon. Eens kijken hoe die er van bovenaf uitziet!
De camping is al geboekt, lekker basic, dus geen update op dinsdag tante Annie :-) en wellicht met de kippen op stok. Hihi

De campings in Yosemite National Park zijn helaas gecanceld, dus we moeten nog even zien waar we kunnen slapen en wat we kunnen zien van het park dat de laatste weken geteisterd werd door brand.

C-Chocolate-CC knuffels vanuit het wa-wa-waanzinnige Sedona!!!

PS. Het toiletlichtje doet het trouwens weer sinds dag 2, voor het geval er zorgen over waren.

• 16 September 2013 - 06:52

JP & Elizabeth De Vries:

Zo toevallig, gister zeiden we nog, zouden ze ook naar Sedona gaan? Een vd mooiste plekken op de wereld die ik gezien heb, en ja hoor daar zitten ze!!! Misschien komt het idd ook wel door de lange kale wegen, Americaanse (smaakloze) dorpen die je gewend bent daar en dan ineens SEDONA! prachtig. Gaan jullie ook naar Phoenix (waar Bert en Sonja in de buurt een huisje hebben) en VEGAS!?
    Veel plezier!

• 16 September 2013 - 07:44

Annie:

oooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhh zucht!! Wat mooi. En die gezichten op de foto's, jullie hebben het naar de zin. Super. Teken de kaart maar voor ons uit: ik ga sparen. @Elizabeth: neehee we komen echt eerst naar India. Mijn ontbijtje kan alweer niet stuk met zo'n verhaal;) Nou vooruit morgenochtend mag je een keertje overslaan maar dan weer aan de slag hoor. Wij hebben gisteren in dit herfstweer nog een lekkere 'de brol mat op'-BBQ gehad, in het hok wel te verstaan en vanochtend heb ik voor het eerst een sjaal gepakt om met Linge te gaan wandelen, brr. Nou en breek me de bek niet open over afgelopen zaterdag, dieptriest. Voor Gerrit en JP de kans om in den lande te gaan speuren voor speelgoed wat ze hebben gevonden in een grote shovel, dus ik heb er geen kind meer aan. Verder is hier gelukkig alles gezond en doen we lekker ons ding. We hebben een prachtig huwelijksfeest gehad van Gert en Petra. Nu maar weer gewoon aan de slag. Groetjes vanuit een druilerig Driezum

• 16 September 2013 - 08:54

Geert:

Ziet er werkelijk schitterend uit! Doet me wat denken aan de Franse Georges de Cians, maar dan vele keren uitvergroot! Heel mooi.
    Jullie hebben het duidelijk naar de zin en dat is super! Genieten maar.

• 16 September 2013 - 10:10

Gerie:

Hi Dirkje, wat is het daar weids en prachtig, je zult straks wel weer even moeten wennen aan ons kleine landje. Anouk en ik zitten inmiddels in de hectische hectiek van London :-) We denken aan je XX

• 16 September 2013 - 10:22

Mama/tante Riet:

pfff... dit is voor 't eerst dat ik dacht, kan ik nie effe om het hoekje kijken...
    Ben zooooo blij met jullie verhalen en foto's.....

• 16 September 2013 - 17:46

Indra:

altijd weer wat ander moois :-)

• 17 September 2013 - 08:55

Linda:

Gewoonweg SUPER hoe gelukkig jullie eruit zien, en de ervaringen....ongelooflijk, steeds wat nieuws en verrassends....geniet ervan!
    dikke kus en knuffel x

• 17 September 2013 - 11:14

Marijke:

Woehoe!! Wat klinkt dat heerlijk zeg!! Helaas krijg ik de foto's op mijn telefoon niet geopend, maar eigenlijk is dat een beetje hetzelfde al bij "het boek en de film" bij voorbaat vind ik het boek al beter