What happens in Las Vegas, stays in Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu What happens in Las Vegas, stays in Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

What happens in Las Vegas, stays in Las Vegas

Door: dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

22 September 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Circus Circus RV Park: 182 dollar voor 2 nachten

Duss....geen update deze keer :-p

Grapje natuurlijk, want er is genoeg te vertellen over deze stad! Ten eerste is alles niet wat het lijkt, natuurlijk hadden de toeristische boekjes ons daar al voor je gewaarschuwd. Maar als je weet dat De Strip 4 miles (x1,6 voor km's) lang is, dan lijkt dat prima te doen te voet. Fout gedacht. Want de ingang van de hotels/casino's zitten natuurlijk niet meteen aan de strip. Dat kan soms wel een paar honderd meter van de weg afliggen. Het Ceasar Palace (echt, grootheidswaanzin tot de 8e hier) is alsof je zegt dat je in Amsterdam woont en iemand vraagt of je zijn neef ook kent die daar toevallig ook woont... Oversteken is niet zomaar gedaan, twee keer viervakswegen zorgen wel dat je niet zomaar over kan steken. Dus vandaar dat er verschillende voetgangersbruggen zijn of een treintje van het ene naar het andere hotel/casino. De eerste avond namen we de shuttle into town en bij het eerste de beste bekende casino uitgestapt. Niet slim. Dus gisteravond hebben Igor en ik (we hadden een prive avondje ingelast voor de stellen :-)) een verdere stop gekozen en zijn uiteindelijk helemaal teruggewandeld. Natuurlijk wel gebruik makend van de juiste bruggen, het handige treintje dat weer een kilometer scheelt etcetera.

Onze RV staat (nu nog een paar minuten) op het RV park van Circus Circus. Bij dit wederom grote hotel/casino begint de noordkant van De Strip. In dit hotel/casino en net als elk ander hotel heb je niet alleen hotelkamers en gokmogelijkheden. Welnee, hier is een indoor pretpark beschikbaar, tientallen mogelijkheden (waarschijnlijk meer, maar dat hebben we niet gezien) om te kunnen eten en veel, heel veel winkeltjes om je geld kwijt te kunnen raken. Gokken lijkt een bijzaak :-)

Bij 'New York New York' hebben ze half New York na geprobeerd te bouwen met een achtbaan die buitenlangs het hotel gaat. De Eiffeltoren is natuurlijk ook in Las Vegas present en omdat Venetie zo ver weg is, kan je hier een gondeltochtje maken in The Venetian. Helaas werd het kanaal binnen opnieuw geverfd, dus dat was wel jammer. Om de werkelijkheid maar zoveel mogelijk na te bootsen konden we vrijdagavond in het daglicht eten terwijl het buiten al een uurtje pikdonker was. Bizar, vreemd, gek, maf zijn ze hier.

Voordat we Las Vegas aandeden, werd de lunch genuttigd bij McDonald's. Onze 1e keer!!! Deze vakantie, dus ik schaam me er niet voor om dit te vermelden. Maar het is alleen maar het vermelden waard als blijkt dat ik bij mijn Happy Meal een kortingsbon krijg bij Sketchers. En omdat Johanna en Igor helemaal enthousiast over hun schoenen zijn die ze in Los Angelos gekocht hebben, ben ik natuurlijk de eerstebeste shoppingmall hier in gestapt om ook die fijne schoenen te kopen. En het was op het goede moment, want al die kilometers door hotels, langs de strip waren prima te doen op mijn Sketchers :-) (en als Nederlanders voelt het altijd goed als ze 30 procent goedkoper zijn, hihi) De shoppingmall had nog een aangename verrassing voor mij in petto, want ei-ei-ndelijk was daar dan toch een Crocs winkel. Lang gezocht en nu toevallig gevonden :-) Dus ik heb mijn verzameling slippers weer uitgebreid. Zo komt Dirkje de zomer van 2014 wel door hoor!

Op weg naar Death Valley-groetjes van ons

• 24 September 2013 - 19:10

JP & Elizabeth De Vries:

Oooh dan hadden jullie ook een avond naar het 'oude' Las Vegas gemoeten, (de oude strip) vonden wij veel gemoedelijker idd, gokken met lage prijzen, lekker eten voor weiniger en een hele fijne sfeer. Goede resi maar weer!

• 24 September 2013 - 20:14

Mam:

leuk hoor, ieder een privé avondje.. :-)
    Wel bijzondere schoenen zeker de Sketchers... Fijn dat ze goed lopen, want idd lees dat jullie hele wandelingen maken. Veel rijden in jullie camper en veel lopen in zo'n big sity als Las Vegas, ja dan mag je idd ook een keer naar de mac...
    doeiiiiiii doeiiiii