Familiebezoekje gevolgd door een slapeloze n8 - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu Familiebezoekje gevolgd door een slapeloze n8 - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

Familiebezoekje gevolgd door een slapeloze n8

Door: Dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

30 September 2009 | Australië, Fremantle

Even een korte update tussendoor!
Niet veel spannends nog gebeurd, we hebben nog wat maanden te gaan he :-)

Heb vanmorgen pre-paid UMTS pakketje gekocht, zo kon ik (hopelijk...) bijna overal t internet op met mn laptop. JippieJee! (met dank aan Jeanette die op onderzoek uit is gegaan!)

Gisteren was het dramatisch weer, regen-regen-regen-en een mini-mini beetje zonnestralen en KOUD, echt KOUD! Heb snachts met sokken en joggingpak (met dank aan Anouk!) geslapen en nog had ik t koud, brrr!

Laat ik jullie dan meteen maar even vertellen hoe mn slechtste dorm (slaapzaal) ervaring tot nu is :-(
Ben tenslotte al wel een beetje gewend op de vorige trips. Zal niet in details treden... maarr duss afgelopen nacht...
Er waren 3 anderen op de kamer, allemaal mannelijk. Geen probleem! ze waren wat stil, geen probleem! Eentje dronk snachts stiekem uit de fles die in zn kluis stond, geen probleem! Maar die andere gast, die volgens mij beter op een booreiland kan werken.. (hebben wij geen last van hem :-)) had gisteravond te diep in t glaasje gekeken. Kwam stommelend de kamer binnen en met zn schoenen die 3kilo per stuk wegen, geeft het gevoel of er een leger op je af komt... hij klapt op zn bed neer (eerst met zn hoofd tegen de stand) en begint meteen met snurken. Na 5 minuten hoor ik Lubet ook haar oordopjes in doen :-)
Na een tijdje is het gezaag gestopt...voor welgeteld 2 minuten. En hij begint met hoesten (logisch je moet iets van geluid produceren) en hij stopt gewoon niet! Hij is 3x de hal ingedoken, ik denk dat ik niet wil weten wat hij ging doen... en de HELE nacht heeft hij doorgezaagd of gehoest! Ik heb op een gegeven moment de zaklamp aangedaan en het boek uitgelezen (altijd je voordeel zien he :-) )
Op een gegeven moment (ja haha, tis nog niet afgelopen) hoor ik die 2 gasten praten. Ik kijk slaperig op mn telefoon, is het net 6am!!! argghh! Hij heeft blijkbaar ook een telefoon, want daar werd hij op gebeld. (we weten nu waar hij werkt, 1x links en 1x rechtsaf bij het hokje...) Met zo'n kater was hij ook niet de snelste, want het heeft zo'n halfuur geduurd voordat de rust wederkeerde...
De nacht ervoor hadden we trouwens goed geslapen! haha

En dus... familiebezoek!
Een nicht van wijlen mn opa is na de oorlog haar liefde achterna gereisd naar Australie! 4 weken op een schip en geen idee waar je aankomt. De 'je belt 500min naar huis voor 10 dollar' kaarten had je toen nog niet! 'tante' Annie en 'ome' Jan haalden ons op en zo hebben we Kings Park (groter dan Central Park in NY), Perth Beach en veel van Perth gezien. Het weer was dus slecht en de auto werd zeker gewaardeerd! Op t strand 5 minuten geweest, net genoeg voor 2 foto's. haha
's Avonds nog bij hen thuis geweest, leuke bungalow aan de rand van een soort natuurpark. Super om daar te wandelen of hard te lopen. (oja, dat heb ik hier dus nog niet gedaan...komt nog wel :-)
Ondanks dat zij over of bijna 80 jaar zijn, waren ze actief/fit en enorm gezellig! Michelle, je hebt een coole oom en tante!

Inmiddels zijn we in Frementle, de zon schijnt weer (ik heb t nog steeds koud), morgen dagje naar Rottnest Island en zaterdag gaan we naar Monkey Mia (ik vind Mama Mia leuker klinken), The Pinnacles, dolfijnen en wilde bloemen zien en op een boerderij slapen. Dinsdag zijn we weer terug, dus jullie moeten t weekend even zonder me doen!

Dikke kus! dee

  • 30 September 2009 - 10:48

    Mam:

    Oeii, da's heftig hoor, die snurkende medereizigers.
    We leven helemaal met jullie mee :-(
    Mooi dat je nog zo'n warm pak op de valreep gekregen hebt!
    Goed weekend samen en we sms-en wel een keer.
    Hier regent het nu ook.
    Doeiiiii x x x ma
    En groetjes aan Lubet

  • 30 September 2009 - 11:15

    Joke:

    Hee meisjes.
    Wees maar blij dat hij 3x naar de hal ging!!
    Fijn weekend, lijkt me leuk op een boerderij slapen.
    Gr. ook aan Lubet.
    Jee

  • 30 September 2009 - 17:29

    Evert:

    Wat een rust had je dan vroeger thuis... haha

  • 01 Oktober 2009 - 11:10

    Marijke:

    Haha, in de hoop dat het hierna alleen maar beter kan worden! Funny om te lezen dat iedereen er zo'n mooie positieve reactie op heeft!

    Je boek nog uit gekregen?

    Een goed weekend!!

    XX

  • 03 Oktober 2009 - 17:01

    Johanna:

    Heey Dirkje! (en Lubette!)

    Ik denk ff een kijkje nemen en er staan al 2 verhaaltjes op! Balen dat t nu slecht weer is, maar zoals je zei: jullie hebben nog een paar maanden!! Hopelijk komen jullie geen snurkers meer tegen ;) Geniet ervan, maak mooie foto's, ik blijf je site volgen!

    Groetjes Johanna

  • 10 Oktober 2009 - 14:46

    Michelle:

    Leuk die foto van mijn Oom en Tante, ze zijn nog nauwelijks veranderd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Fremantle

Dirkje

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 32
Totaal aantal bezoekers 70418

Voorgaande reizen:

15 Juli 2023 - 19 Augustus 2022

Familie roadtrip naar Corfu

07 September 2013 - 27 September 2013

Roadtrip USA!

23 April 2010 - 15 Oktober 2010

Corfu: doe es gek!

29 Oktober 2009 - 16 Februari 2010

Nieuw-Zeeland, mijn ontdekkingsreis

24 September 2009 - 29 Oktober 2009

Australie, mijn eerste stop Down Under

Landen bezocht: