Kedeng, Kedeng - Indian Pacific Perth - Adelaide - Reisverslag uit Goolwa, Australië van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu Kedeng, Kedeng - Indian Pacific Perth - Adelaide - Reisverslag uit Goolwa, Australië van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

Kedeng, Kedeng - Indian Pacific Perth - Adelaide

Door: Dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

09 Oktober 2009 | Australië, Goolwa

Ogen open houden! want er is veel te zien
Ogen open houden, da's niet heel makkelijk wanneer er weer 2,5 uur extra bijgeteld wordt...

De treinreis, ondanks dat ik 40,5 uur toch echt wel veel vindt :-), was mooi. Niet dat er nu zoveel te zien is, de Nullarbor plain is zo inmens groot dat je je wel een paar uurtjes slaap kan veroorloven, haha
Jammer dat we Kalgoorlie, een mijnstadje (toch zo'n 30.000 inwoners), alleen 's nachts konden zien. Dus alleen mislukte foto's deze keer :-) We hebben wel de mijn gezien en dat zag er inmens uit. Al de machines daar kostte gerust een paar miljoen en dat mag ook wel als je zag dat 1 ervan zo'n 2.1km/u maakte... (en nee, dat is geen typefout. En ja, dat is sarcastisch bedoeld :-) )
De trein zelf was zo slecht nog niet, er waren toiletten, douches, gratis water, we hadden genoeg beenruimte en het was er niet zo koud. Dat laatste vond ik natuurlijk een enorm pluspunt!
Naast Kalgoorlie konden we gelukkig nogeens de buitenlucht in (deze treinreis is niet geschikt voor rokers...) in Cook. Een spookstad met welgeteld 4 inwoners. Ik heb een foto gemaakt van een artikel over 1 van hen (anders paste t niet in t artikel denk ik...) dus die zal ik snel uploaden.

Vanmorgen waren we blij verrast dat Lyn en Bob (vrienden die Jeanette en ik vorig jaar in Canada ontmoet hebben) ons al stonden op te wachten. Ze wonen zo'n 80km van Adelaide in Goolwa. Lubet en ik zullen het zwaar hebben de komende dagen want we slapen apart :-D :-D
Morgen naar Kangaroo Island en dat schijnt supermooi te zijn, vandaag al veel gezien van de zuidkust, nu tijd voor wat snacks (nee, voor jullie is het weekend nog niet begonnen!) en straks voor een echt Australische maaltijd van lam en mint sauce op de barbie! jammie, jammie!

Annelies, nog een dikke kus voor je verjaardag!

lfs dee

  • 10 Oktober 2009 - 07:26

    A3:

    Hoi Dirkje, Wat leuk dat we zo mee kunnen genieten van jullie reis,
    mooie foto's en een leuk verhaal. We kijken weer uit naar het volgende verslag
    Groetjes ook aan Lubet

  • 10 Oktober 2009 - 14:44

    Michelle:

    Handig dat internet heh, kan het hele thuisfront jullie volgen. Dat had je in 'onze' tijd nog niet ;-).
    Toen kregen we 1x in de 2 maanden post op een postkantoor ergens.
    Dat maakt het ook wel weer heel speciaal, en je had écht het gevoel van alles en iedereen weg te zijn.

    Nou, ik hou je site in de gaten hoor, ben ik er toch nog een beetje bij :-)

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Goolwa

Dirkje

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 28
Totaal aantal bezoekers 70415

Voorgaande reizen:

15 Juli 2023 - 19 Augustus 2022

Familie roadtrip naar Corfu

07 September 2013 - 27 September 2013

Roadtrip USA!

23 April 2010 - 15 Oktober 2010

Corfu: doe es gek!

29 Oktober 2009 - 16 Februari 2010

Nieuw-Zeeland, mijn ontdekkingsreis

24 September 2009 - 29 Oktober 2009

Australie, mijn eerste stop Down Under

Landen bezocht: