Ik zie, ik zie wat jij niet ziet… - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu Ik zie, ik zie wat jij niet ziet… - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

Ik zie, ik zie wat jij niet ziet…

Door: Dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

11 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Dan ben je op Kangaroo Island, een toch nog behoorlijk groot eiland (‘t zal zo groot zijn als Corfu) en dan zie je geen…je raad t al… kangoeroes! :-S

Maarrr, we hebben wel een koala gezien en wel van zo dichtbij dat onze foto’s net vakantiekaarten lijken! Ze zijn behoorlijk lui, we hadden dan ook alle tijd om een foto te nemen :-)
Daarnaast hebben we zeeleeuwen gezien, deze keer deden ze geen mooie kunstjes zoals in de dierentuin, maar zagen ze er alleen mooi uit. Ook de Nieuw-Zeelandse zeehond was aanwezig. Het duurde even voordat je er een ziet, maar als je ogen eenmaal gewend zijn, zie je er wel tien! Het leger zou jaloers zijn op hun camouflage. Probeer ze maar eens te tellen op de foto, succes!

Omdat het eiland zo groot was en we maar een dag gepland hadden, normaal ben je er minstens een weekend, hebben we behoorlijk door moeten scheuren. De Getz kon gelukkig elke heuvel en S-bocht aan, Lubet en ik konden alleen niet altijd de Getz aan… Veel cola nodig om niet al te misselijk te worden :-S
Hebben fantastische uitzichten gezien, vreemd om te weten dat het volgende punt vanaf het eiland de Zuidpool is!
Bosbranden van een aantal jaar geleden zijn nog goed zichtbaar, maar de groene, jonge boompjes die op dezelfde plek weer teruggooien zijn hoopvol. Vaak zijn branden alleen maar goed omdat dan juist bloemen en planten gaan groeien die verstopt waren onder de bovenste laag aarde. (beetje kort door de bocht, want de bosbranden vorig jaar in Victoria hebben wel schade en leed aangericht. Die waren trouwens ook aangestoken.)

De ferry van en naar Kangaroo Island is een verhaal apart, ons Waddenzee’tje is natuurlijk niets vergeleken bij een stuk oceaan waarin dolfijnen (yep, gezien), haaien en walvissen hun natuurlijke omgeving hebben. Dus zelfs op de terugweg toen het toch behoorlijk donker en koud was, ben ik braaf op het dek gaan staan. Met die schommelingen gingen m’n herinneringen snel terug naar een zeiltocht op de Whitsundays in de Great Barrier Reef… Brrr…
We voeren richting het oosten wat makkelijk te herkennen was omdat de zon in het westen ondergaat :-) dus ik heb de zon jullie kant op zien gaan!

Bob en Lyn zijn schatten, ze hebben ons gisteren al langs de Murray rivier gereden en vandaag over Kangaroo Island, morgen gaan we naar de Adelaide Hills, maandag gaan we wijn proeven en dinsdag worden we weer netjes in Adelaide afgezet. Het is erg gezellig en met hun kennis (blijkbaar waren er zeven jaar geleden wel meer kangoeroes, meer koalas, meer dit en meer dat op het eiland…haha) is alles nog interessanter. Lubet weet nu opeens ook een stuk meer over giftige beesten, haha.

Door een de-tourtje, oh help, zijn we iets later dan gepland thuis. Geen avondeten, maar lekkere snacks dus! (niet dat onze lunch al groot genoeg was trouwens…) Zag trouwens net op nu.nl dat we wel de voetbalwedstrijd Australie-Nederland gemist hebben.

PS. Zoals gezegd backpacken is soms zwaar, onze nachten waren de afgelopen week niet erg lang. Vanmorgen ging de wekker om 6.00u terwijl gisteren de klok 2,5u naar voren was gezet :-o. Morgen gelukkig uitslapen, maar woensdag gaat de wekker weer om 5.00u… Ik geloof dat ik aan vakantie toe ben!

• 11 Oktober 2009 - 01:19

Igor:

haha, zo groot als corfu :p ik weet intussen dat corfu niet veel groter is dan een paar uur rondrijden met de scooter ;)enneuh, je vakantie komt er aan meisje, nog eventjes geduld en het is 20 november! mwuah! X PS.: prachtige foto's, net zoals jij!

• 11 Oktober 2009 - 10:38

Mam:

Dag Dirkje
    We genieten weer mee. Bedankt.
    Maar... op welke foto moeten we zoeken? Of zit nu net die foto er niet bij?
    Groetjes en goeie zondagavond nog.
    xx mam

• 11 Oktober 2009 - 13:02

Marijke:

Hee Dee!

Ziet er goed uit allemaal joh!!! VET die foto van die koala ook!
    Ben blij te lezen dat jij braaf de zon onze kant op stuurt trouwens, hebben we wel nodig met alleen die vieze regen en veel te veel grijze wolken hier..

Geniet lekker verder!!

Dikke kus!

• 11 Oktober 2009 - 14:15

Jan Pieter & Annie:

Hey die Dirkje,
    wanneer zei je ook al weer dat je ons verwacht daar in down under. Wat een mooie foto´s en verhalen (ach ja je haalt je slaap later thuis maar weer in). We genieten vanuit ons natte Driezum met jullie mee. Dus doorgaan met ontdekken, genieten en vooral schrijven en foto´s op het internet plaatsen.
    In protte wille noch vanuit Driezum!

• 12 Oktober 2009 - 07:28

Dirkje Vantournhout:

De prijsvraag foto staat er inmiddels bij ;-)

PS ik heb de zon te ver jullie kant op geduwd, tis ook koud en regenachtig hier! :-S

• 12 Oktober 2009 - 11:10

Joke.:

Dat is leuk al die dieren,en het zit allemaal bij de prijs inbegrepen. En die zon,tja ! Leuke verhalen schrijf je.Doe je de groetjes aan Lubet.
    Jee.

• 12 Oktober 2009 - 18:04

Annelies:

Super foto's, echt geweldig! Ik gok op 5 zeeleeuwen.... Ga ik door voor de wasmachine??

Geniet ervan!

Kus Anne