Koala's, alweer.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu Koala's, alweer.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

Koala's, alweer....

Door: Dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

16 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Ten eerste zou ik heel graag de zonnige groetjes doen, maar uhm ja, die zon he... :-S

Mn paraplu heeft t al niet overleefd, eveneens dat mn schoenen nog steeds lekker soppig zijn.

We lopen net een weekje voor, want achter ons schijnt de zon, maar hier in Melbourne (zojuist gearriveerd) plenst het. En als ik eergisteren een wintersportzaak was tegengekomen, dan had ik de hele collectie opgekocht!
Maargoed, we keep smiling :-)

Dusss, in 3 dagen onderweg van Adelaide naar Melbourne, met een omweg zodat we National Park The Grampians konden aanschouwen en The Great Ocean Road konden berijden!

The Grampians zijn super, we zijn een berg (nouja, voor Nederlanders echt een enorme berg! haha) opgeklommen. En soms is het echt niet prettig dat er geen hekje bij de afgrond staat hoor! Vooral als er windkracht 10 staat, oh help!
(t is niks voor een eerste afspraakje, want je kapsel ziet er niet uit met al die wind, haha)

De tweede hike ging helaas niet door ivm behoorlijke regenval.
Maarrr de kangoeroes die in grote aantallen in Halls Gap leven, hebben t al wel iets goed gemaakt hoor. Ze waren zelfs op het petanque veld te vinden tijdens een wedstrijd!

Dus die hike ging niet door, wij met sneltreinvaart richting de kust. Waar het natuurlijk ook regende :-(

We zijn inmiddels sterren geworden in rennen - foto maken - rennen of gewoon niet de bus uitgaan :-)

In een oude vulkaan gingen we op koala jacht. Gevonden! Zelfs een baby koala, echt zo'n schatje!

Bij huppeldepup river gingen we op koala jacht. Gevonden! En echt, als je je perfecte foto al hebt geschoten, dan heb je wel genoeg koala's gezien. Vooral als het jawel, weer begint te regenen!

De 12 Apostels hebben we bevriezend gezien, maarrr we hebben ze gezien! Lubet met vele anderen was de kou vergeten, want ze lieten zich verleiden tot een zonsondergang kijken... Een zonsondergang terwijl het bewolkt is?? Jaja... Wat voelde ik me lekker warm toen er 16 koude pinguins binnen kwamen lopen na een paar uurtjes, hahaha! (gna gna, mn koude biertje smaakte heerlijk)

We sliepen de 2e nacht in Princetown, een schattig weggetje waar 16 mensen wonen en dat zich een stad noemt. Ohlala! Enfin, er was een pub, dusse waarom niet even buurten! We hebben super gelachen, de helicopter piloot van de 12 Apostels was even ingevallen achter de bar. En zoals alle Engelsen die niet in Engeland zitten, zo gek als een deur!

Vandaag het laatste stukje van The Great Ocean Road gezien en haha zowaar zon! Dus wij klikken met die camera's zodat we jullie thuis toch nog iets jaloers kunnen maken.

T/m maandagmorgen in Melbourne en dan met de huurauto op weg naar Sydney! Links in de auto... links rijden dus... aan de verkeerde kant dus van de weg... dus...

PS groetjes uit regenachtig Melbourne ;-)

• 16 Oktober 2009 - 12:19

Marijke:

Whahaha! Ondanks de regen kan ik zeggen dat ik evengoed jaloers op jullie ben hoor!! Klinkt nat maar gezellig!

Pas je op met links rijden dus? Aan de linkerkant dus van de weg...?
    De andere kant dus als hier in NL dus?

Dus............
    ;)

Mooie plaatjes ook weer!

XX

• 17 Oktober 2009 - 08:34

Johanna:

Heyy Dirkje!

Wat jammer dat het regent zeg! Maar zo te zien maken jullie er toch nog een top tijd van :D Echt supergave foto's, inderdaad weer jaloers makend haha! Geniet ervan en groetjes aan Lubette!

xx Johanna

• 17 Oktober 2009 - 08:44

Mam:

En wij hebben steeds maar prachtig weer! Trouwens gister beetje stormachtig, maar nu schijnt het zonnetje. Echt weer om naar buiten te gaan!
    Fijne dag, uhh avond nog.
    xx mam