Niet alleen mensen veranderen…ook St. Kilda - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu Niet alleen mensen veranderen…ook St. Kilda - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

Niet alleen mensen veranderen…ook St. Kilda

Door: Dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

18 Oktober 2009 | Australië, Melbourne

Een weekend in Melbourne (spreek uit als Melbun) is even terug in de tijd, maar dan met geode voornemens. De vorige keer dat ik er was met Jeanette hebben we –schaam, schaam- niet veel meer gezien dan winkels, cafeetjes en clubs. Dus ondanks dat ik St. Kilda, het strand, wel herkende gelukkig, was de rest van de stad helemaal nieuw voor mij!

Dus dat werd serieus siteseeing! Rondje met de gratis bus (jawel, Australie is fantastisch voor knieperige backpackers :-p), een rondvaart met de boot (2 voor de prijs van 1) en gratis toegang tot het museum. Onze mams zou trots op ons zijn, dat is zowaar al het 3e museum in 2,5 week… Voordeel van gratis betekent ook dat je er razendsnel doorheen kan lopen zonder schuldgevoel, wat we dan ook gedaan hebben ;-)
De Victoria Markets zijn een Walhalla voor de koopjesliefhebber en het was maar goed dat mn backpack echt gewoon vol zit, anders… Helaas kon ik toch niet de sandalen vinden die ik zocht voor het luxe diner op 28 oktober, hoeveel schoenen er ook te koop stonden.

Het weer was ook eindelijk weer iets beter, nog niet om over naar huis te schrijven, maar vandaag scheen zowaar de zon! Niet dat ik mn jas al kon uittrekken, maar de niet-kou kleumen onder ons konden dat wel. En morgen is de verwachting dat het zelfs over de 20 graden wordt! (t moet niet gekker worden…)

Dit weekend hebben we niet alleen doorgebracht. Samen met Gaby (uit Arnhem) en Lisa (uit Hamburg) hebben we een 4-pp kamer (ideaal!) iets buiten het centrum. (goed voor de conditie). Samen ook inkopen gedaan, dus het eten was niet alleen uitstekend, maar ook goedkoop. Wellicht dat we Gaby volgend weekend weer zien in Sydney en anders gewoon volgend jaar in Nederland ;-)

Hoe de stad veranderd was, nouja, zoals al wel duidelijk is, was de stad zelf nieuw voor mij. Maar, St. Kilda was onze standplaats tijdens ons vorige bezoek. We zijn er maar even geweest, maar een halfuurtje rondwandelen maakte al duidelijk dat de knusserigheid er behoorlijk af was. Eens een rustig buurtje bij het strand is nu voorzien van een drukke weg langs de boulevard en een achtbanenpark. Gelukkig kon ik de straat waar we toentertijd naar de kapper zijn geweest nog herkennen en ook het straatje met alle cafeetjes en restaurantjes met het park was gelukkig nog aanwezig. Maar toch jammer dat St. Kilda St. Kilda niet meer was…

Net weer alle foto’s geupload en ik merk dat we nog beeldmateriaal hebben van onze laatste tripdag die ik nog niet vermeld had in de vorige update. Was waarschijnlijk beetje weggeregend ;-)

We dachten natuurlijk op de laatste dag lekker te slapen in de bus, maar het was nog een behoorlijke hop off/hop on gebeuren. De kaola’s had ik al genoemd en het zijn schattige foto’s, dus jahoor, bij deze nog een fotootje! Ook de zonnestralen waren eventjes zichtbaar en dat was dus meteen lol op t strand (je ziet geloof ik op de foto niet dat ik nog een legging onder mn broek draag he :-s) Onze eerste stop die dag was de Tree Top Walk, dat is een wandeling van ongeveer een uur door het regenwoud met een gedeelte op boomtophoogte. Superkundig, slim en knap van die Australiers, maar jammer dat het regenwoud jahoor ook regen produceert.
Lubet was echt zo lief om de poncho die ze van mama had gehad aan mij te geven (“nee, die heb ik echt niet nodig hoor!”) zodat we beide net zo droog of nat door de wandeling kwamen. Enige nadeel was dat ik er dus op de foto’s wel enorm belachelijk uitzie!

Morgen alweer een einde aan het Melbourne avontuur voor mij, Lubet komt hier nog terug met Elsbeth, tijd voor eennalaatste week in Australie.
Ik heb alle vertrouwen in de huurauto, nu nog even in mezelf ;-)

Dikke kus vanuit ons 2-pp bedje in Melbourne!

  • 18 Oktober 2009 - 13:02

    Mams:

    Geen verwijten maken, maar blij aannemen als je zo'n poncho van 50 euricentjes (lijkt wel backpackersgeld) mag gebruiken van je zussie. Leuk hoor, dat jullie zoveel zien. Goeie reis morgen meiden, pfff... links.
    Lubet je mag 'meerijden' deze keer. Advies van het thuisfront!
    Welterusten lieverds
    xx mam

  • 18 Oktober 2009 - 13:06

    Mam:

    Die lampenkampen, helemaal schitterend.

  • 18 Oktober 2009 - 13:18

    Evert:

    ik vind het wel schattig met poncho! haha jammer van het vele regenen, maar in ieder geval doen jullie super dingen en zien lekker veel.
    Bij ons liggen de supermarkten weer vol met sinterklaas en kerstspullen dus je hebt weer het idee dat je naar het eind van het jaar gaat. Het heeft ook al weer gevroren en open haard doet het helemaal goed! Have fun.
    x Evert

  • 18 Oktober 2009 - 13:40

    Marijke:

    Hee Dee!
    Dus het feest der herkenning bleef uit? Ook in de cafe's en pubs niet meer herkend?;P (Dat zou wel echt een heeeel grote grap zijn haha!!!)
    Ga zo de foto's even bewonderen, ben erg benieuwd!
    Veel plezier nog dit samenzijn met je zusje deze week en een goede overtocht naar het nieuwe Zeeland!!

    XX

  • 19 Oktober 2009 - 16:47

    Tessa:

    Hoi Dirkje,
    Jij hebt net wat meer verhalen op je site dan Lubette! Erg handig dus dat we nog anderhalve week met ook jou mee kunnen lezen;) Super leuke dingen hebben jullie al gezien en gedaan!
    Doe je Lubette de groetjes?!
    liefs Tessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Dirkje

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 52
Totaal aantal bezoekers 70417

Voorgaande reizen:

15 Juli 2023 - 19 Augustus 2022

Familie roadtrip naar Corfu

07 September 2013 - 27 September 2013

Roadtrip USA!

23 April 2010 - 15 Oktober 2010

Corfu: doe es gek!

29 Oktober 2009 - 16 Februari 2010

Nieuw-Zeeland, mijn ontdekkingsreis

24 September 2009 - 29 Oktober 2009

Australie, mijn eerste stop Down Under

Landen bezocht: