Ik lig in mijn bikini in de zon...het is 18.30u - Reisverslag uit Russell, Nieuw Zeeland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu Ik lig in mijn bikini in de zon...het is 18.30u - Reisverslag uit Russell, Nieuw Zeeland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

Ik lig in mijn bikini in de zon...het is 18.30u

Door: Dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

25 December 2009 | Nieuw Zeeland, Russell

EINDELIJK!
Ook natuurlijk dat we eindelijk Lubette kunnen ophalen ;-) maar OOK omdat zij zon heeft meegenomen :-D :-D

Pakiri beach: eerste keer lekkere oceaan temperatuur
Russell: eerste keer zwembad op de camping, lekker! Eerste keer langdurig warme zon, eerste keer na drie uur nog zonnen, eerste keer, nouja, we zijn erg blij met de zon!

Zaterdag was een lange dag rijden, maar het verkeer viel zo mee dat we direct naar de camping in Wangateau gereden zijn. Een extra relaxdagje als gevolg…super! Buiten een ijsje eten gewoon niets doen, dat is tenslotte toch wel redelijk de definitie van ‘vakantie vieren’ of niet ;-) Zaterdagavond is het pizza avond omdat we alweer een maand samen aan het reizen zijn!

Zondagavond racen we weer terug naar het zuiden om Lubet van het vliegveld af te halen, die landt op tijd en binnen 40 minuten zitten we alweer in de auto op weg naar haar kampeeravontuur. Beetje koude nacht en het matje is snel ingeruild voor een luchtbed, maar verder is ze blij met haar eenpersoonskamer door haar gedoopt als ‘mijn tent’.

Maandag is wederom een relax- en boodschappen doen dag, terwijl dinsdag een volle dag blijkt te worden. Eerste stop is Goat Island Reserve, blijkbaar heet elk klein eilandje zonder betekenis geiteneiland, waar de losgelaten geiten konden altijd nog voor een maaltijd dienen voor gestrande boten. Dit eiland heeft blijkbaar nooit een geit gezien, maar de baai heeft veel vissen die gelukkig zichtbaar zijn voor het blote oog. Voor Lubet is dit natuurlijk niets vergeleken bij de Great Barrier Reef, maar Igor en ik zijn enthousiast genoeg om wat moeite te doen om een blauwe vis op de foto te krijgen!
Zodra het druk wordt, rijden we door naar Pakiri Beach waar we eindelijk een ‘absolute stunning’ (absoluut fantastisch) stempel op kunnen plaatsen. Het water blijkt dus ook nog lekker te zijn, dus wij duiken de golven in! (resultaat: wederom veel gekke foto’s :-))
De rit naar een uitkijkpunt plus wandeling blijkt een makelaarsroute voor mooie huizen te zijn, helaas niets voor ons budget, dus wij begeven ons richting Makatane (relaxted dorpje) voor lunch en een biologisch ijsje (das vrij logisch toch :-)).
Met genoeg energie begeven wij ons naar Tawharanui reservaat waar we een twee uur durende wandeling maken met mooie uitzichten. Jammer dat er wat bewolking is, dus de foto’s zijn niet ‘ah’ en ‘oh’ :-( Als we terug op de camping zijn, kan je begrijpen dat we wel zin hebben in worst, gebakken aardappeltjes en sla! Dat was wel ‘oh’ en ‘ah’ :-)

Vandaag was inpakdag en extra spannend, want hoe krijgen we AL onze spullen in de auto PLUS Lubet PLUS haar spullen. Dat het begon te regenen (altijd om acht uur als wij opstaan…) en te gieten hielp niet echt… Het droge momentje dat begon halverwege het ontbijt hebben we toch met beide handen aangegrepen en gelukkig krijgen we ALLES in de auto. (Lubette miste soms wat uitzicht aan haar rechterkant…)
En nu zitten we vlakbij Russell, een heel bochtencircus weer om hier te komen, maar de uitzichten, wow, die waren zeker de moeite waard! Blauwe oceaan, blauwe lucht en een lekker zonnetje geeft ons toch wel het idee dat kerst vieren hier niet zo heel vervelend is :-D

Vanmiddag even het stadje verkent (blijkbaar een van de oudste stadjes met veel ‘de eerste van Nieuw-Zeeland’). Lubette heeft ons gereden (haar eerste keer aan de linkerkant van de weg), met ogen dicht was het prima medepassagier zijn hoor. Haha, nee het ging goed!

De komende dagen een druk programma, al zien wij relaxen ook serieus als activiteit :-)

Vanuit de stilte en met sterren aan de onbewolkte hemel, Merry Christmas!
Dirkje&Igor&Lubette

• 25 December 2009 - 20:19

Marijke:

Ergens toch wel een beetje jaloers als ik de titel zo lees...

Maar ook heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk!! Dus jullie kerstdiner bestaat uit gebakken aardappelen en sla? Hmmmm, lekker hoor!!

Heel veel plezier met z'n drietjes en de groeten van de hele familie hier!!! Ook aan Lubette en Igor!

XX

• 25 December 2009 - 20:21

Marijke:

Ergens toch wel een beetje jaloers als ik de titel zo lees...

XX

• 27 December 2009 - 12:53

Mama:

Ben echt met een vergrootglas aan het zoeken geweest naar Russell, maar... met de kaart van de computer en al lopend van keukendeur naar de computer, helemaal bovenin, je raadt het al... gevonden! (de kaart hangt op de deur en mijn leesgedeelte is nog niet goed!)
    xxx