De batterijen weer opgeladen! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu De batterijen weer opgeladen! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

De batterijen weer opgeladen!

Door: Dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

18 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Even een vakantiemomentje tijdens de vakantie, vijf nachten in Hokitika. Ideaal om niets te doen, vooral als de zon zich hele dagen laat zien en voelen :-D
We verdoen onze tijd met lezen, zonnen, slapen en apparatuur opladen.

Op zaterdag toch de auto ingedoken om wat in de omgeving te zien. De brochure spreekt niet van ‘amazing’ of ‘stunning’, maar deze keer plakken we zelf deze stempels er op! Wowie en dan zonder sarcasme ;-) De zwaaibrug over Hokitika Gorge geeft een wel fantastisch zicht op het blauwwitte water dat wel ijskoud is, maar zo de moeite waard is.
We rijden om de berg heen zodat we wat plekjes aan het grote meer erachter kunnen bekijken. De Dorothy waterval, omschreven als de beste die in de omgeving te vinden is, mag zich van ons rustig ‘awesome’ noemen! Heerlijk is het als marketingwoorden je verwachtingen niet al te hoog hebben gemaakt :-p

Vanmorgen weer de tent ingepakt, tijd voor avontuur! Na anderhalf uur rijden zijn we al in Franz Josef en het regent... En blijkbaar doet dat het hier vaak, dus wij besluiten om de tent in de kofferbak te houden en een hostel te checken. En we zijn net op tijd, we nemen zo’n beetje de laatste twee bedden in beslag :-D

Net de rekening betaald, dus we staan nu op de lijst voor een lange, lange dag op de gletsjer morgen! Zo’n acht uur onderweg met ongeveer zes uur daadwerkelijk met de voeten op het ijs. Dus toch nog een beetje echte winter voor ons!

Natte zoenen uit Franz Josef

• 18 Januari 2010 - 07:25

Geert:

Werkelijk supermooi ginder! Doe voorzichtig vandaag. Dit wordt zeker een spannende tocht, maar wellicht onvergetelijk. groetjes

• 18 Januari 2010 - 10:22

Marijke:

Inderdaad supermooi zeg!! En volgens mij ook niet zo heel toeristisch!!
    Succes met de gletsjerwandeling, ben benieuwd of dat ook awesome zal zijn. Kan er niet echt een beeld bij krijgen en wacht dus vol spanning op de foto's!!

XX

• 18 Januari 2010 - 11:54

Mam:

Vandaag hebben we 2 dochters op het zuidereiland:-) Misschien kom je elkaar wel een keer tegen!
    jullie hadden de waslijn dicht bij huis hoor!
    Ben heel benieuwd of het errug koud is met de wandeling, maar verwacht dat je je eigen wel warm loopt:-)
    Geniet ervan, wij genieten wel weer van de foto's!
    doeiiii groetjes xxx mam

• 19 Januari 2010 - 12:42

Moetje:

Wat een prachtig land toch! Benieuwd wat de gletcherwandeling zal worden ! Doe voorzichtig en zorg dat je geen bevroren voeten krijgt, het wordt vast spannend!
    We wachten vol spanning op het relaas daarvan