Oef, pff, steun, kreun... - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu Oef, pff, steun, kreun... - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

Oef, pff, steun, kreun...

Door: Dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

23 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Queenstown

En dat is niet het geluid van de fiets…

Dat gras op de camping blijft inderdaad dor met die regenbuitjes ‘s avonds en ‘s nachts. Bomen slurpen dat water direct op, dus als je om half zeven naar bed zou gaan, dan weet je gewoon niet dat het geregend heeft… Wij moeten met eten koken en eten dus gewoon de paraplu’s opzetten :-)

Wanaka is geliefd bij iedereen die Queenstown fantastisch vindt en ook bij iedereen die niets van de extreme sporten van Queenstown moet hebben. Kortom, een prima lokatie om een paar dagen te vertoeven. Wandelen zit er nog niet in, want die blaar op mijn hak blijft me bezighouden. Winkelen is ook niet de moeite waard en zwemmen hebben we afgeleerd in dat koude water op het zuid-eiland :-( Dusss… tijd om ook voor mij op de mountainbike te stappen. Er is een mountainbike bos met leuke routes en stunts (die laat ik gerust links liggen hoor) en op vrijdag zetten we dus de helm op.

Nu weten de mensen thuis al dat ik fietsen graag doe, maar alleen als het mij van A naar B brengt binnen de twintig kilometer. En een of misschien twee viaducten kunnen mijn benen nog wel aan. Maar dat bos ligt op een heuvel en we moeten dus vanaf de waterkant omhoog. Waar is nog te vraag, want ondanks dat het leuk kijken is in de nieuwe villawijk, vinden we de ingang naar dat ‘…’ bos niet! Dus weer terug naar beneden en later via natuurlijk de goede route wel in de goede richting te fietsen. Het pad is nauwelijks fietsbaar te noemen en naar links kijken is niet een goede optie met de afgrond recht naar beneden (wie vindt dit nu leuk?! :-S haha) Via nog een paar keer bijna dat bos in kunnen rijden, maar nog niet, vinden we EINDELIJK de goede route. Inmiddels twee uur verder, dus nadat ik het bijna begeef heb ik echt een boterham met choco pasta nodig ;-) Igor blijft op de weggetjes omhoog achter bij mij, maar blijkt nog adem over te hebben als hij boven aankomt. Ik weet duidelijk nog niet hoe de regels zijn… De routes in het bos komen bij lange na niet overeen met de kaart die we hebben gekocht (het zijn er vier keer zoveel ofzo :-S) maar uiteindelijk vinden we een leuk pad naar beneden en na bijna vier uur op dat zadel komen we lekker warm aan op de camping.

De dag dat we de fietsen nog niet konden meenemen, besluiten we Puzzling World te vereren met ons bezoek. Wat lijkt op kinderspel, is zeker weten gemaakt voor volwassenen. De illusie kamer, de ik-volg-je-overal-waar-je-bent kamer (ligt lekker in de mond he ;-)), de scheve kamer (hoe kan dat water nu naar boven gaan? etc) en de ik-ben-groot-en-jij-bent-klein-kamer. Grappig, maar niets vergeleken bij het doolhof. Een behoorlijke relatietest zou ik zeggen. De route die 1.5km is, wordt vaak in 3 tot 5 kilometer gelopen. Igor wil graag voor de moeilijkste uitdaging gaan, maar neemt na een halfuurtje toch het wijze besluit om toch maar voor de makkelijke te gaan :-). Gelukkig vinden we de finish snel en dat betekent dat we met een uur weer buiten staan. Zeker geen kinderspel!

Vandaag de tent EINDELIJK droog kunnen opbergen en hier in Queenstown in de zon kunnen opzetten :-D Een onwerkelijk uitzicht op de bergen, maar voor 35 dollar per nacht werkelijkheid ;-)


Glimlach uit Queenstown


PS. Alvast gefeliciteerd met je verjaardag Marijke!
PS. Lubette, je weet natuurlijk al dat custard kan aanbranden…Igor weet dat nu ook :-D

  • 23 Januari 2010 - 07:17

    Evert&Annelies:

    he Dirkje&Igor, geen last van je blaren door het doolhof? We zullen binnenkort een leuk mountainbike tochtje in Nijkerk en omgeving uitstippelen om de buurt te leren kennen voor Igor;-)
    Foto's zijn weer mooi. Vooral het campeerplekje ziet er super uit!
    Geniet nog even van de laatste weekjes en we hebben zin om jullie weer te zien.
    Kus Annelies en Evert

  • 23 Januari 2010 - 07:27

    Mam:

    Ben blij dat de wegen hier geen afgronden hebben. Brr...
    Maar... voor 35 NZdollars, wil ik wel een dagje ruilen van uitzicht:-) Hoe duur zijn de campings daar anders? dit is wel prijzig voor een nachtje ofniedan?
    Erg fijn dat we je weer effe gesproken hebben. Geen idee van dat je dan met de andere kant van de wereld aan het bellen bent. Hier geldt dus echt, wie 1,2,3, kan tellen, kan de hele wereld bellen!
    Groetjes aan Igor
    Bedankt.. xxx mam

  • 23 Januari 2010 - 16:05

    Jorina:

    Sportief hoor!!;)
    Ik wil jullie alvast even een goede terug reis wensen!! Enne geniet er nog even van!! Groetjes, Jorina

  • 24 Januari 2010 - 11:01

    Jee:

    Ai, ik krijg meteen de kriebels weer, als ik lees over de rechte afgronden. Heb ik in Belgie mee gemaakt brrrr. Nooit meer !!
    Apart, dat Igor daar recht staat, het zal wel.
    Gr. van Olevoort

  • 24 Januari 2010 - 11:49

    Marijke:

    Hee Dee!
    Bedankt voor je sms! Je was eerder op m'n verjaardag dan ik haha! Wat een geweldige plek daar weer als ik het zo zie! NZ Is als ik jouw foto's zie echt O-VER-AL mooi!!! Die foto's van die sluierbewolking zijn echt prachtig!!! En ja, Evert zei het al, jullie campingplek ziet er ook niet onappetijtelijk uit!! Geniet er nog even goed van, want voor je t weet ben je alweer thuis...
    O ja, voor wat betreft dat mountainbiken... Ben het helemaal met je eens!!! Fietsen is prima, zolang het functioneel is, haha! Van A naar B en weer terug... Maar wanneer je ineens recreatief gaat fietsen blijkt dat idd ineens ook best heel leuk... Weer een ervaring rijker;)

    Dikke kus!

  • 26 Januari 2010 - 11:21

    Moetje:

    Hoi, lieve gastjes....
    Geef mij maar dat superplekje op die camping, zou zo naar daar willen vliegen....
    Hier is het terug bitterkoud, geniet dus maar nog eventjes van de zon.....die is hier nog ver weg!
    De weekjes beginnen in te korten......ik zie er echt wel heel erg naar uit jullie BEIDEN terug te zien! Het logement zal in orde zijn!
    kus en knuffel
    xxx

  • 27 Januari 2010 - 07:51

    Indra En Co:

    kzou ook wel onder de paraplu aan de picknicktafel willen zitten. Helaas zit ik hier met sinusitus en bronchitis, sleept nu al 2 weken aan en eindelijk antibiotica.
    Pff dat fietsen, tja, je moet daar voor te vinden zijn en dat ben ik niet. Dus chapeau voor Dirkje!
    Hier terug berekoud. We kijken al uit naar het voorjaar, maar dat lijkt nog zo ver weg!!
    Senne stapt er 'vrolijk' op los (dat vrolijk moet je met een korrel zout nemen - hangt af van zijn humeur).
    Nog veel plezier!

    greetz
    the 3 musketeers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Dirkje

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 32
Totaal aantal bezoekers 70403

Voorgaande reizen:

15 Juli 2023 - 19 Augustus 2022

Familie roadtrip naar Corfu

07 September 2013 - 27 September 2013

Roadtrip USA!

23 April 2010 - 15 Oktober 2010

Corfu: doe es gek!

29 Oktober 2009 - 16 Februari 2010

Nieuw-Zeeland, mijn ontdekkingsreis

24 September 2009 - 29 Oktober 2009

Australie, mijn eerste stop Down Under

Landen bezocht: