Actief @ zon, kkkkoud he @ nacht - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu Actief @ zon, kkkkoud he @ nacht - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

Actief @ zon, kkkkoud he @ nacht

Door: Dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

28 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Het is midden op de dag en de zon brandt lekker in mijn nek. Ik heb bewust dit moment van de dag uitgezocht om de update te schrijven, want anders hadden jullie niet veel meer dan een klaagzang over de kou ontvangen. En het is gelukkig niet allemaal bitter…uhh…koud ;-)

Queenstown, onze verwachtingen waren niet hoog en de originele planning liet net twee nachten over om hier een activiteit te doen. Bij aankomst toch maar drie geboekt om ‘je weet het maar nooit’ en inmiddels zijn er nog twee bij aangeplakt. Lubette, die een paar dagen achter ons zit, kwam gisteren in de stad en met een en ander overlegd, is zij weer bij ons in de auto gestapt (wij zijn ook VEEL leuker he ;-)) voor onbepaalde tijd.
Zo zie je maar weer, als reiziger moet je flexibel zijn he :-D

De zon schijnt warm en de nachten zijn gelukkig wat warmer geworden (van 5 graden word je niet al te vrolijk in een tent... :-S) De camping in Te Anau is fantaaaastisch! Ruime, door bomen gescheiden tentsites en toen we het wc, uh pardon, toiletgebouw binnenliepen, dachten we even een sterrenhotel binnen te wandelen :-D En dat voor veertien dollar per nacht per persoon :-D :-D

Een korte rit van twee uur achter de rug om van Queenstown hier te geraken. En ook al weet je dat Nieuw-Zeeland bestaat uit schapen, tot dit stukje hadden we het bewijs nog niet echt gezien. Zooooveeel schapen, wowie! Nu snap ik een beetje waar de ansichtkaarten gefotografeerd zijn.

Wij zijn beiden gelukkig niet van de extreme sporten, zelfs kijken naar een bungee sprong doet me al rillen :-S dus wij hebben een alternatief pakket aan sporten gedaan :-)

Zondagmorgen ging de wekker weer eens (alhoewel we meestal gewoon rond achten/half negen/negen uur :-) wakker worden) want Igor ging het felbegeerde dol-dwaze jetboot ritje maken. Op het moment dat hij in zijn regenjurkje (hihi) stapt, ga ik verderop om een kerk te bezoeken. Iedereen is welkom in de kerk. Ook de gitarist die een aquarium op zijn overhemd heeft gedrukt en de zanger in zijn PTT-Post shirt… Ondanks dat er een kleine honderd mensen zitten (schat eigenlijk wel minder) zijn er veel jarigen en jubilarissen, want er wordt toch behoorlijk wat chocolaatjes uitgedeeld. Als de dominee aangeeft dat de meesten wellicht wel weten dat hij geen korte preken kan houden, kijk ik nog eens goed naar mijn stoel en gelukkig is die comfortabel genoeg :-) Het is trouwens niet nodig om heel lang gebruik te maken van de stoel, want hij heeft besloten de preek in tweeen te delen en naar deel twee zal ik helaas moeten gissen. Boven de deur naar buiten staat ‘welcome in the mission world’ en even denk ik dat ik de verkeerde uitgang heb genomen…

JETBOATEN
Terug bij de auto staat een blij vriendje te wachten die blijkbaar behoorlijk genoten heeft van de 360 graden spins en de rakelings langs rotsen scheuren (of wat is het werkwoord van snel varen?) in de mooie Shotover canyon.

LUGE
Wij nemen de kabelbaan naar boven (dat doet Igor weer rillen ;-)) om daar een paar luge rondjes te maken. Milieuvriendelijk karten noemen we het maar, want je moet het hebben van de zwaartekracht. Kinderlijk eenvoudig, maar het blijft leuk :-D Door het mooie weer is het uitzicht fantastisch op het grote meer (slechts 84km lang) en de vele bergen in de omgeving.

MOUNTAINBIKEN
Evert en Annelies zullen trouwens een afdaling van de kerktoren ofzo moeten toevoegen aan de MTB-route om Nijkerk nog interessant te maken voor Igor. Vandaag heeft hij namelijk de gevaarlijkste weg van het land afgemountainbiked. Skippers Canyon, de enige weg waar huurauto’s verboden zijn. Dusss…
Ik zat in de volgbus (want ze hebben de afdaling twee keer gedaan zonder de moeite van het berg oprijden :-)) en was blij dat ik de foto’s mocht maken. Door de goede conditities, geen regen en zon, is de afdaling van de weg zelf een makkie (en zelfs een beetje saai :-S) vergeleken bij het smalle en hobbelige pad dat in het dal ernaast ligt. Dat pad bracht de mijnwerkers twee eeuwen geleden naar de mijnen en nu dus Igor en de groep door wat leuk bochtenwerk, wat watertjes en nog meer hobbels. Er stond wederom een ‘glunderend’ vriendje beneden aan de berg ;-)

BOWLEN
We besloten ook een avondje te bowlen, want op een of andere manier wilden we dat ‘altijd nog es doen’ in dit land, haha. De bowlinghal ligt vlakbij de camping en omdat het natuurlijk zomer is, zijn wij de enige twee die ons best doen om zoveel mogelijk punten te vergaren. …Na een halfuurtje staan we buiten en heeft Igor me twee keer verslagen. Al deed ik het zelf niet slecht met een paar strikes en spares :-)

BORDSPELLEN
Ik vind 4-op-een-rij fantastisch, maar Monopoly is echt stom! (Igor vindt van niet…) :-D

ETEN
Is gelukkig voor ons geen sport, maar Lubet neemt ons mee uit eten en dat is altijd het noemen waard. Als afzakkertje neem ik een biertje, Igor en Lubet doen zich tegoed aan thee… In de theepot zit alleen wel iets sterkers dat alleen maar uit hele kleine glaasjes gedronken wordt ;-)

Zonnige groeten uit Te Anau

• 28 Januari 2010 - 07:34

Geert:

Prachtige foto's vanuit een schitterende omgeving. Ook al ben ik niet meer van de jongsten (en al helemaal niet meer sedert de 16de) je maakt me een beetje jaloers met al die spannende buitenactiviteiten! groetjes

• 28 Januari 2010 - 08:50

Mam:

Als de varkens nog eens duur worden:-)

• 28 Januari 2010 - 18:24

Moetje:

Hoi, wie zal de was doen van dat Mountainbiken door de plassen ? Hm, ziet er niet zo goed uit, waarschijnlijk een redelijke slijkboel toch !
    De nieuwe man kan dus aan de slag!
    Hou jullie goed met zijn drietjes....mooi weer gewenst en geen kkkkoude nachten meer !
    Kus en knuffel voor alledrie!

• 28 Januari 2010 - 18:50

Annelies:

Super verhaal, super foto's-> eind resultaat: super jaloers ;-). Gaaf man, geniet er nog maar even van. Zin om jullie binnenkort weer te zien. Wij maken ons op voor een weekendje Brugge (goede oefening voor ons vlaams;-)! Kus Annelies

• 29 Januari 2010 - 08:11

Evert:

Kerktoren is geboekt voor begin april.. maak de borst maar nat!

• 29 Januari 2010 - 08:26

Indra:

hoe maken jullie die coole foto's???

Toch schoon daar!! En Igor, precies kuitspieren bijgekregen??

Geniet nog, want tkort in!

greetz, de toontjes

• 29 Januari 2010 - 20:43

Inge:

Heey Dirkje en Igor! Wat weer n mooi verhaal. Al helemaal in Te Anau?! Time flies. En welke camping is dat, dan ga ik er ook heen ;) Ik ben net terug in Wanaka na 5 dagen Mt Cook en Lake Tekapo --> FANTASTISCH. Have fun enneh ze voorspellen super mooi weer komende week (boven 30 graden).