Fully hooked-up - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu Fully hooked-up - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

Fully hooked-up

Door: dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

10 September 2013 | Verenigde Staten, Monterey

Saddle Mountain Range – 75 dollar

Gisteren niet veel op het uitzicht gelet, we hadden natuurlijk 2 mannelijke chauffeurs die zich opeens van hun beste truckchauffeur-kant moesten laten zien. Maar ze hebben de testen gehaald hoor, parkeren bij Subway, file rijden, bergweggetje op en achteruit in parkeren. Johanna en ik zijn trots op onze mannen!

De hitte bij Cruise America hebben we omgeruild voor mist in Carmel.
Stiller dan stil is het op dit mooie plekje, hier is de nacht nog echt nacht. Helaas moet 's nachts toiletteren wel in het donker (toilet lamp is kapot :-() want ik zie mezelf niet zo soepel de nacht in verdwijnen richting toiletgebouw, als er gevraagd wordt 'do not feed the mountain lions'. Geen idee hoe onschuldig dat beestje kan zijn, maar de lions die ik ken zijn van de dierentuin ACHTER EEN HEK!

Ons recreatie voertuig ( RV :-)) is er eentje uit 2013. Een superhip ding dus, net 18.970 miles op de teller wat betekent dat er wellicht vier ritjes mee gedaan zijn. Maar wat schrijft zo'n ding snel af, een aantal dingen zijn al gebroken en inmiddels gerepareerd. Behalve de toiletlichtjes dus... De bezem hebben we nog niet gevonden en douches in onze mobiele woning zal niet iets voor Peter zijn. (Zojuist krijg ik het verheugende nieuws dat we een feestje kunnen geven, er blijken nog vier visstoeltjes in een verscholen hoekje te liggen.)

Hoogtepunt is toch wel het bezoek aan Walmart, iets waar Peter al dagen naar uitkeek. Maar wat viel het tegen toen er geen koffie-zet-ding gevonden kon worden :-) Maar wat een blij mens was ik toen ik een heel schap met boeken voor mij zag staan. Johanna heeft me tegen moeten houden hoor, hihi. Maar aangezien ik mijn Schiphol boeken in het vliegtuig had laten liggen :-s heb ik mezelf toegestaan een trilogie te kopen die in de Nijkerkse bieb nog niet aanwezig was. #luckyme

Ook blijkt Walmart niet van vers eten te houden, gelukkig hadden we kipburgers en stoomgroenten meegenomen. Ons avondeten kon dus niet meer stuk! Maar daar was een verrassing, Amerikanen die liever twee maaltijden in 1 stoppen, blijken toch ook minivoedseldingen te verkopen. (en het zal wel goed verkopen als het bij Walmart in het schap ligt) Dus in plaats van 5 kipburgers in de verpakking te vinden, vonden we 2 XXXS broodjes kipburger. Nou, Igor en Peter hebben er van gesmuld :-) hahaha hahaha

Les voor wederom Johanna en mijzelf: lees de verpakking nog een keertje goed :-)

Frisse groeten uit Carmel

• 11 September 2013 - 08:00

Annie:

Jaha, weer eentje in de ochtend, wat dat betreft is het tijdverschil wel leuk, 's ochtends gauw checken of er een verhaaltje is. Super dit burgers ;) En bijna een gloednieuwe auto, jeetje. Pure luxe. Nu begint het avontuur echt! Hier in ons Kikkerlandje is het tussen de buien door droog en de temperatuur gaat naar 'doe de jas maar weer aan'. groetjes en tot het volgende verhaal, doei doei Annie

• 11 September 2013 - 08:55

Gerie:

Hi lieve Dirk en reisgenoten,

Klinkt allemaal goed, fjin dat jullie het zo naar je zin hebben, en als ik het zo lees krijg ik een hele slanke Dirkje terug :-) Leuk om allemaal te lezen wat jullie beleven. Hier bij Philips druk met de voorbereidingen van de CMD & DMEXCO, never a dull moment. Verder alles goed. Veel plezier, Gerie xxxx

• 11 September 2013 - 09:41

Mam/tante Riet:

Leuk om zo de supermarkten in een ander werelddeel te bezoeken....
    Denk dat jullie het wel redden met z'n 4tjes :-)
    Hebben jullie een fotograaf ingehuurd????
    Oh ja en de volgende foto dus 1 dat jullie je eigengevangen vis zitten te eten, want ja, visstoeltjes, ga je niet maar zo opzitten....
    doeiiii xxx

• 11 September 2013 - 10:35

Geert:

Hey,

Klinkt best spannend tot nu toe. Verveling zit er zeker niet in, maar wel genoeg verrassingen blijkbaar. De camper ziet er heel tof uit en zal naar onze normen wel een slokop zijn aan het tankstation, maar in de States is benzine gelukkig een heel stuk goedkoper dan hier.

Heel veel plezier en avontuur en doe voorzichtig bij nachtelijke toiletbezoeken tussen niet-geïdentificeerde viervoeters!

Groetjes vanuit een ondergeregend Roeselare!

• 11 September 2013 - 12:49

Joke:

hahaha, grote camper, kleine broodjes.

• 12 September 2013 - 07:43

Annie:

snif snif, niks vanochtend, snif snif

• 12 September 2013 - 09:01

Linda:

Hallo,

wat ziet het er van in het begin al spannend uit.....wie weet er nog allemaal komt! Jullie mobiele huis ziet er alvast megasuper uit, en een bezem........niets van aantrekken......komt wel goed op het einde.

En ja, Amerikanen en eten.......blijft steeds een vraagteken.

Het wordt toch vast een droomreis om nooit meer te vergeten, grote porties of kleine porties eten......jullie zullen vast geen honger lijden.

Doe vooral voorzichtig en geniet met volle teugen.

Groetjes, mama