Heeeertje, h-e-r-t-j-e (met een korte e) - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu Heeeertje, h-e-r-t-j-e (met een korte e) - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

Heeeertje, h-e-r-t-j-e (met een korte e)

Door: dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

17 September 2013 | Verenigde Staten, Page

Lake Powell Campground - 21,60 dollar
Mathers Campground in Grand Canyon NP - 18 dollar

Als je mij vraagt wat ik de afgelopen dagen het meest indrukwekkend vond, dan was het wel van het zien van meerdere herten met grote geweien. De anderen zijn het wellicht niet met me eens, want natuurlijk is de Grand Canyon imposant, indrukwekkend en wow tegelijkertijd. Maar wie kan zeggen dat er 10 meter van het toiletgebouw een groot hert met een nog groter gewei rustig ligt met verderop ook nog een kalfje? Nou, wij kunnen dat! En later zien we een kudde over de weg lopen, nou ik vind dat een vermelding waard :-)

Maargoed, die Grand Canyon. Geloof niet wat je op internet leest waar staat dat je nauwelijks de Grand Canyon kan bekijken aan de South rim (zuidkant), want er zijn meeeer dan genoeg mogelijkheden om een stukje van dat indrukwekkend stukje natuurschoon te zien. Een stukje weliswaar, want die Canyon is zo groot dat we op veel plekken de bodem niet eens konden zien, het rechts niet kunnen aanwijzen en het links niet kunnen zien. Daarom zijn we vanmorgen de lucht ingegaan met een heli :-) Zo zagen we nog een stukje en nog een en nog een. Het maakte ons ontzag voor dit wereldwonder steeds ietsjes groter.

In eerste instantie wilde ik de titel "held op sokken noemen". Want toen die mountain lion nog eens genoemd werd, heeft Google mij gelijk gegeven. Een mountain lion hoort voor een Nederlander in de dierentuin. Ook wel cougar of poema genoemd, wil ik liever niet knock-knock horen doen op de camperdeur hoor :-s Gelukkig zijn we hem/haar nog niet tegengekomen. Wel was het gezellige kampvuur gisteravond wat abrupt gestopt door ons (Johanna en ik :-)) helden omdat we gehuil hoorden. En dat gehuil werd NIET gemaakt door een groep baldadige kinderen die een wolf wilden nadoen. Wij zijn er stellig van overtuigd dat het dieren waren die wij liever niet in het donker tegenkomen (ook niet bij daglicht trouwens...) Nu zou een kampvuur ze op afstand moeten houden, maar daar wilden we liever niet op wachten :-) Tenslotte wist papa hert ook tot het wc-hokje te komen toch?

En momenteel zitten we op de juiste plek voor zonsondergang in Page. De camping is vol, dus we hebben geluk, want in de omgeving is niet iets anders te vinden geloof ik. Of het internet sterk genoeg is om mooie beelden aan deze update toe te voegen weten we niet. Maar dan is geduld is schone zaak :-)

CC-Chips-C met de volle zon knuffels vanaf HW98

  • 18 September 2013 - 07:45

    Annie:

    haha, plassen in de struikjes omdat pappa hert, inclusief moordgewei, voor de deur ligt. Reden om bijna in je broek te plassen ;). We zagen al een film van Johanna van de helicoptervlucht, gewoon geen woorden voor. Net als de foto's van jullie vorige verhaal. Ik kan niet wachten, nou ja dat zal nog wel anderhalve week duren, om al jullie foto's en verhalen te horen. Zonsopgang en ondergang is geweldig daar neem ik aan, zeker met al die rode tinten van die omgeving. Nu liggen jullie nog heerlijk te slapen en ik heb weer een geweldig ontbijt gehad, mijn dank is zeer groot en 'vooral doorgaan', groetjes en in dikke tút út Fryslân :)

  • 18 September 2013 - 08:37

    Dirkje/mem:

    prachtig wat een belevenis dit word een heel dik foto album johanna

  • 18 September 2013 - 09:44

    Mama/tante Riet:

    Oei, nu ben ik blij dat ik thuis ben, al die enge geluiden.... niks voor mij.
    Maar wat een belevenis.
    Wat gaaf een helikoptervlucht, wat goed dat jullie dat gedaan hebben, niet misselijk geweest Dirkje?
    Geniet, groetjes, ook van Funny!

  • 18 September 2013 - 18:24

    Evert:

    mooi, die herten... Vuur help idd altijd tegen grote dieren. Wel mooi om dat ze in het wild te zien en niet in de dierentuin. Have fun.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirkje

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 70417

Voorgaande reizen:

15 Juli 2023 - 19 Augustus 2022

Familie roadtrip naar Corfu

07 September 2013 - 27 September 2013

Roadtrip USA!

23 April 2010 - 15 Oktober 2010

Corfu: doe es gek!

29 Oktober 2009 - 16 Februari 2010

Nieuw-Zeeland, mijn ontdekkingsreis

24 September 2009 - 29 Oktober 2009

Australie, mijn eerste stop Down Under

Landen bezocht: