Kijk, alweer een mooie rots! - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu Kijk, alweer een mooie rots! - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Dirkje Vantournhout - WaarBenJij.nu

Kijk, alweer een mooie rots!

Door: dirkje

Blijf op de hoogte en volg Dirkje

18 September 2013 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Ruby's Inn Campground: 89,73 voor 2 nachten

Het is donker, volle maan en de grote beer staat helder aan de lucht. We genieten van ons kampeerplekje en het kampvuurtje dat nu aan is. Zo beginnen we aan de tweede ronde marshmellows. Kan het nog Amerikaanser? :-) Twee truien aan, want vannacht kan het wel afkoelen tot 2 graden. Dat is weer eens wat anders dan afgelopen nacht waar het nog 23 graden was.

Ik begin te begrijpen dat Amerikanen het geen zier scheelt wat er in Europa gebeurd. Hun eigen wereld is al zo groot dat wellicht het nieuws van de volgende staat al langs hun heen gaat. We zijn door vlekken gekomen waar niet meer dan een paar trailers staan, een benzinepomp en een leeg gebouw. We zijn door leuke 'western' dorpjes gekomen waar de wereld lijkt stil te staan. En we komen door plaatsen waar McDonald's en Subway hun plekje verovert hebben. Kortom, iedereen zijn eigen problemen!
Ik begin waardering te krijgen voor een land als Nieuw-Zeeland. Zo weinig mogelijkheden biedt de Amerikaanse weg om even te stoppen. Naast de weg ligt een berm die ik je meteen maar af raad. Vanmiddag zijn we dus maar gestopt bij een verlaten gebouw. Dus...Gelukkig hadden we al lunch gegeten bij Subway :-) :-)

Vandaag zijn we nog even afgedaald om foto's te maken. Veeeel foto's maken, want eigenlijk is dat het doel van Antelope Canyon. Door de zon op zo'n speciale manier beschenen rotsen die uitgeslepen zijn. En dat betekent klik-klik-klik :-) Hier toeristisch, want ik heb me in de wachtrij een keer kunnen verkleden, twee keer kunnen toiletteren en water verversen. Maar wij (lees: Johanna en ik) genoten even van de zon zodat we weer iets getinter onze weg konden vervolgen! Ik begin de toeristen een beetje zat te worden.

Bryce National Park, waar we nu zo goed als voor de deur kamperen, adviseert om de shuttle bus te nemen omdat parkeerplaatsen langs de route wel eens vol zouden kunnen zijn. Tsss! Ga weg, wij zijn hier :-) Zo waren campings in de buurt eigenlijk ook al vol, maar wij proberen graag nog een keer en dus staan we nu op een tentplek! Geen electriciteit, maar wie heeft dat nodig met een volle maan en een kampvuur? Wij niet hoor, laat ons maar genieten!

Blowing kisses from Ms. Windandmountain (om in Navajo termen te blijven :-))

• 20 September 2013 - 08:00

Annie:

De eerste alinea kun je zo gebruiken voor je eerste roman ;) Zonde dat we niet even stiekem om een hoekje kunnen kijken. Ik heb foto's van Johanna gezien en het is zeer de moeite waard daar. En ja als je de mooiste plekjes wilt zien zul je niet alleen zijn. Wat een verschil in temperatuur is het als je een nacht van 23 en dan van 2 graden hebt. dat zal wennen zijn. De western dorpjes lijkt met ook heel erg leuk. Dus je moet een gat in de berm graven om je behoefte kwijt te kunnen (hihi). Dan maar geen electriciteit volle maan en kampvuur: who care as long you have fun. Veel plezier nog begin onderhand maar dubbel te genieten want jullie laatste weekje gaat bijna in. Hoeveel kilometer hebben jullie al gereden? Zo dat is een vraag dus ik verwacht ;) morgenochtend weer een leuk ontbijtje, doei doei Annie

• 20 September 2013 - 08:21

Jeanette:

Ojee.... Een toerist die de toeristen zat begint te worden....Hihi!
    Voor je het weet ben je weer terug in een herfstachtig Nederland. :-(
    Zag erg mooie foto's op FB, dus maak er extra veel!
    Hebben ze daar bij subway ook het gezonde guacamole broodje? Erg lekker!
    Geniet van al het moois dat je nog gaat zien! X.

• 20 September 2013 - 11:56

Evie Marra:

Kwam er bij toeval achter dat jullie in Amerika zijn. Had je moeder ook wel even kunnen vertellen, vind ik.
    Geen wonder dat Paula het zo ontzettend druk heeft op haar werk nu jij weg bent! Grapje hoor!!
    Wat een geweldig avontuur en dan de temperatuurverschillen van 23 naar 2. Goed aankleden dus.
    Door Amerika ben je niet zo maar even. Dat is gigantisch groot natuurlijk.
    Ik wens jullie heel erg veel plezier en geniet ervan. Jullie Mem neem ik wel even onder handen.
    groeten Evie

• 20 September 2013 - 14:19

Mama/tante Riet:

ohhh wat leuk, van die dorpjes, nu ja een huis, kroeg en leeg huis, en dan heerlijk dat kampvuurtje... Als jullie maar genoeg diesel in je camper hebben, zonder stroom houd je het wel vol....
    Geniet nog lekker, heerlijk nog een héééééle week, dat is nog super veel om te zien en te rijden.
    doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii groetjes allemaal

• 21 September 2013 - 11:42

JP & Elizabeth De Vries:

Skitterend.
    En idd de AmeriKanen weten niets vd rest van de wereld, totaal geen interesse op dat vlak daar, en krijgen ze geen les in op school (ja klein boekje dat er naar de USA ook nog andere landen zijn) God bless America he! (and what about the rest of the world...) Maar wel een geweldige trip maken jullie hoor. Ga enorm genieten in Vegas, wat een onwerkelijke wereld midden in de woestijn is dat! Echt machtig om te zien en mee te maken. Hard Rock café ed..... Have fun!